This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
Om een breed publiek aan te trekken, heeft Airoh de GP 400 beschikbaar gemaakt in twee verschillende schaal groottes. Een carbon en kevlar vezel composiet materiaal is gebruikt om de buitenschaal zo sterk mogelijk te maken, terwijl een duurzaam polycarbonaat het materiaal is dat wordt gebruikt om het krasbestendige vizier zo sterk mogelijk te maken. Om uw rijervaring zo aangenaam mogelijk te maken heeft Airoh 2 ventilatiesystemen ingebouwd (een op de kin, de ander rondom het vizier) die de luchtcirculatie bevorderen en warme vochtige lucht afvoeren. Door het ingebouwde “Quick Release System” is het mogelijk het vizier van deze helm in enkele seconden zonder gereedschap te vervangen. De binnenvoering van de helm is gemaakt uit zogenaamd Dry-Comfort materiaal. Dit materiaal heeft anti-bacteriële eigenschappen om de groei van micro-organismen effectief tegen te gaan. De binnenvoering, wangkussens en nekbeschermer zijn uiteraard volledig uitneembaar en wasbaar, wat weer bijdraagt aan het draagcomfort van de GP 400. Als deze opties nog niet genoeg waren u te overtuigen is het goed om te weten dat Airoh een Double-D retentiesysteem in de GP 400 heeft ingebouwd. Het hebben van dit retentiesysteem is de enige eis waar circuithelmen aan moeten voldoen, wat inhoudt dat u met deze helm veilig het circuit op kan. Concluderend kunnen we dus stellen dat de GP400 een helm is die een strak design combineert met veel draagcomfort en veiligheid voor een zachte prijs. We zetten hieronder nog even alle specificaties op een rijtje.
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).