AIROH GP400 CIRCUIT GLOSS ORANJE INTEGRAALHELM

Maattabel

  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

Airoh GP 400 Motorhelm: De helm met fantastische printjes

De GP 400 is ontworpen door de Italiaanse meesterbreinen bij Airoh, en is een voorbeeld van een product dat niets anders dan maximaal comfort en maximale bescherming biedt voor een ongelooflijke prijs. Deze integraal helm is geschikt voor zowel de tour rijder, de sportieve rijder, als evenementen op een circuit. Ook voor rijders die bij hun dagelijkse ritje een stijlvolle helm willen, is het uitstekende helm.

Airoh GP 400

Om een breed publiek aan te trekken, heeft Airoh de GP 400 beschikbaar gemaakt in twee verschillende schaal groottes. Een carbon en kevlar vezel composiet materiaal is gebruikt om de buitenschaal zo sterk mogelijk te maken, terwijl een duurzaam polycarbonaat het materiaal is dat wordt gebruikt om het krasbestendige vizier zo sterk mogelijk te maken. Om uw rijervaring zo aangenaam mogelijk te maken heeft Airoh 2 ventilatiesystemen ingebouwd (een op de kin, de ander rondom het vizier) die de luchtcirculatie bevorderen en warme vochtige lucht afvoeren. Door het ingebouwde “Quick Release System” is het mogelijk het vizier van deze helm in enkele seconden zonder gereedschap te vervangen. De binnenvoering van de helm is gemaakt uit zogenaamd Dry-Comfort materiaal. Dit materiaal heeft anti-bacteriële eigenschappen om de groei van micro-organismen effectief tegen te gaan. De binnenvoering, wangkussens en nekbeschermer zijn uiteraard volledig uitneembaar en wasbaar, wat weer bijdraagt aan het draagcomfort van de GP 400. Als deze opties nog niet genoeg waren u te overtuigen is het goed om te weten dat Airoh een Double-D retentiesysteem in de GP 400 heeft ingebouwd. Het hebben van dit retentiesysteem is de enige eis waar circuithelmen aan moeten voldoen, wat inhoudt dat u met deze helm veilig het circuit op kan. Concluderend kunnen we dus stellen dat de GP400 een helm is die een strak design combineert met veel draagcomfort en veiligheid voor een zachte prijs. We zetten hieronder nog even alle specificaties op een rijtje.

Specificaties

  • Helmschaal:Koolstof en kevlar composiet voor buitenschaal, in twee maten leverbaar.
  • Ventilatie:2 ventilatiesystemen, een in de kinbeschermer en 1 rondom het vizier.
  • Vizier:Kraswerend vizier gemaakt van polycarbonaat
  • Voering:Dry-Comfort antibacterïele voering
  • Retentie:Aluminium “Double-D” retentie systeem en ring voor anti-diefstal riem
extra informatie
Merk Airoh
Is on Sale Ja
Helm Serie GP 400
Geslacht Dames, Heren
Homologatie ECE 22.05
Helm ontwerp Mono-kleurige
Afwerking Glans
maattabel
Size XS S M L XL
CM 53-54 55-56 57-58 59-60 61-62
Inch 20.8-21.2 21.6-22 22.4-22.8 23.2-23.6 24-24.4
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: AIROH GP400 CIRCUIT GLOSS ORANJE INTEGRAALHELM
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).