This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
De Airoh Strycker is een geweldige offroad helm van Airoh voor Motorcross/Enduro rijders. Motorrijders die graag met hun motor off-road rijden, willen er natuurlijk graag een off-road helm bij hebben. Deze helmen zijn speciaal ontworpen om jou de beste ervaring te geven wanneer je je uitleeft in de modder. Offroad-helmen hebben een groter gezichtsveld waardoor je er gemakkelijk een MX-bril bij kunt dragen. Ze hebben ook een grote peak om zonlicht tegen te houden en je te beschermen tegen opspattend grind of laaghangende takken. Daarnaast biedt het ruime kinstuk meer ventilatie. Wees niet getreurd als deze Strycker niet de helm is die je zoekt, bekijk dan de overige Airoh offroad helmen uit onze collectie.
De belangrijkste taak van een helm is het bieden van bescherming. De van glasvezel / fiber mix gemaakte blauw Strycker is over het algemeen sterker dan een polycarbonaat schaal. Deze helmen zijn licht van gewicht, duurzaam en enigszins flexibel, waardoor ze de schokken uitstekend kunnen opvangen. De kinband is een belangrijk onderdeel van de helm bij een botsing en het is ook het onderdeel waar je het meest mee te maken hebt bij het op- en afzetten van de helm. De Strycker is voorzien van een Dubbel-D sluiting. Dit is waarschijnlijk de oudste stijl sluiting en heeft het eenvoudigste ontwerp. Toch wordt hij tot op heden als de veiligste beschouwd en zijn Dubbel-D kinsluitingen de enige die op het circuit zijn toegestaan. Uiteraard zijn al onze helmen gecertificeerd en legaal voor de Europese wegen, aangezien deze helm ECE 22.05 is goedgekeurd.
Naast veiligheid, is ook comfort een essentiële eigenschap van elke goede helm. Deze Strycker is voorzien van een ventilatiesysteem met 2 uitlaatpoorten, 5 inlaatpoorten om fris te blijven. Daarnaast is de binnenvoering van de helm AMS2, wangkussens met noodontgrendeling, vochtafvoerend, verwijderbaar, wasbaar. De glasvezel / fiber mix schaal zorgt ervoor dat de helm een gewicht heeft van 1310g en onze klanten beoordelen deze helm als een Neutraal pasvorm.
Een helm is misschien wel het meest opvallende onderdeel van jouw motoruitrusting. Als je op zoek bent naar een Blauw, Oranje, Wit helm, dan is deze versie van de Strycker een fantastische keuze! Het heeft een Grafisch ontwerp en een Glans afwerking. Vind je de helm wel mooi, maar is de kleur niet helemaal jouw smaak? We hebben hier alle beschikbare kleuren van de Strycker!
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).