This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
Op voorraad! Besteld binnen ::, vandaag verzonden!
Op voorraad: volgende werkdag verstuurd!
De Bullitt wordt vaak beschreven als "de coolste helm ter wereld", en dat vat deze retro-stijl helm met moderne veiligheidsnormen en gemakken zo ongeveer samen. De Bullitt opent het zicht met een groot diafragma, waardoor deze helm meer aanvoelt als een jethelm, zodat je kunt genieten van het landschap en de ware geest van de rit kunt benutten.
De Bullitt is een iconisch product, een helm geworteld in een legendarisch verleden vermengd met een stijl en ontwerp die het best kunnen worden omschreven als retro-toekomst. Geïnspireerd door de legendarische Bell Star-helmen uit de jaren 60 en 70, werd de Bullitt meteen een klassieker op het moment dat hij op straat kwam. Bell gebruikt alleen ingrediënten van de hoogste kwaliteit, tot aan de laatste steek van het echt lederen interieur, om dit functionele kunstwerk te creëren. Verkrijgbaar in koolstofvezel en met veel schaalopties om deze unieke helm verder aan te passen. Ongeacht wat, hoe of waar je rijdt, de Bullitt is een klasse apart.
De Bullitt is een integraalhelm van Bell. Vergeleken met andere soorten helmen, bieden integraalhelmen de beste algehele bescherming, omdat ze je gehele hoofd en gezicht bedekken. Bij het kiezen van een nieuwe helm en wanneer veiligheid je topprioriteit is, zit je met een integraalhelm altijd goed. De taak van een helm is uiteraard in de eerste plaats om bescherming te bieden. Deze Bullitt is gemaakt van een mix van glasvezel / fiber mix en is over het algemeen sterker dan een schaal van polycarbonaat. Deze helmen zijn lichtgewicht, duurzaam en enigszins flexibel, waardoor ze een uitstekende impactabsorptie hebben.
De kinbandsluiting is een belangrijk onderdeel van de effectiviteit van de helm bij een val, en het is ook het onderdeel waarmee je de meeste interactie hebt bij het op- en afzetten van de helm. De Bullitt heeft een Dubbel-D gesp. Dit is de oudste soort gesp en heeft, ten opzichte van de andere soorten kinbandsluitingen, het eenvoudigste ontwerp. Toch wordt het vandaag de dag beschouwd als een van de veiligste sluitingen. Daarbij zijn Dubbel-D kinbanden de enige soort gesp die op het circuit zijn toegestaan.
Alle helmen in onze collectie zijn gecertificeerd en legaal voor de Europese wegen. Deze helm is ECE 22.05 goedgekeurd. Let op: De afbeeldingen tonen de helm met op de achterkant een sticker met DOT keuring. De helm die wij verkopen is echter alleen ECE gekeurd.
Bij deze helm wordt standaard een transparant vizier geleverd. Een transparant vizier biedt optimaal zicht zonder belemmeringen door reflecties en is het veiligst voor rijden in het donker.
Naast veiligheid is comfort de sleutel tot elke goede helm, daarom is deze helm voorzien van een ventilatiesysteem met 1 inlaatpoort en 1 uitlaatpoort om je hoofd fris en koel houden. Daarnaast is de helm voorzien van een uitneembare binnenvoering, waardoor het mogelijk is om het interieur te wassen en fris te houden.
De schaal is grotendeels zwart, maar wordt in het midden gescheiden door een dieprode streep. Om extra contrast aan het ontwerp toe te voegen, is het kinstuk vintage wit. De glanzende afwerking zorgt er bovendien voor dat de helm echt opvalt. Daarnaast moet de helm het hebben van de kleinere details, zoals het chique zwarte scharnierpunt van het vizier en het wit/rode Bell-logo op de voorkant van de helm.
Attentie: Helmen worden verkocht met een transparant vizier, tenzij anders vermeld.
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).