This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
De meest racy racelaars van alle racelaarzen. De Dainese Axial serie heeft ons anders laten denken over hoe een racelaars er uit zou moeten zien. Belangrijkste eigenschap: de Axial draag je in de broek in plaats van er overheen. Hierdoor zijn de laarzen zeer compact en licht van gewicht, waardoor ze een stuk comfortabeler zijn! De Dainese Axial D1 is de opvolger van de Axial Pro In. Je hoeft niet in de war te raken door de nieuwe naam; de laarzen zijn in de basis hetzelfde gebleven en dat is alleen maar positief! Vervaardigd van D-Stone materiaal, rundleder en microfiber materiaal waardoor ze zeer licht van gewicht zijn en toch extreem slijtvast. Dankzij het D-stone materiaal en het lederen accordeonpaneel heb je veel bewegingsvrijheid. Het carbon- en aramidevezel D-Axial systeem laat enkel rotaties in de lengterichting toe waardoor je wel makkelijk kunt remmen en schakelen en je enkel toch beschermd wordt van ongewenste rotaties. De magnesium toeslider is uiteraard te vervangen en samen met de magnesium slider op de hiel zorgt dit voor een hoge slijtvastheid, mocht je ineens over het asfalt glijden in plaats van rijden. Maar de Dainese Axial D1 is niet alleen qua veiligheid een goede laars. Hun kracht zit in feit dat ze ook nog eens heel comfortabel zijn. Ze zijn heel gemakkelijk aan en uit te trekken dankzij de rits aan de achterzijde en de elastische panelen. De binnenlaars is dankzij het zogenaamde speed lacing systeem snel te verstellen over een groot bereik. De double jersey airgap voering ademt goed en als je de Axial D1 Air pakt, is de buitenzijde grotendeels geperforeerd voor nog meer frisse lucht. Perfect voor warme zomerdagen of wanneer je er op het circuit even goed voor gaat zitten!
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Elk merk heeft zijn eigen kenmerkende pasvorm, die kan variëren in breedte en vorm. Hieronder een klein overzicht van de populairdere merken en hun algemene pasvorm:
Niet altijd. Het idee dat je altijd een maat groter moet kiezen voor motorlaarzen is enigszins een fabel. Het is belangrijk om goed naar de size chart (maattabel) van het desbetreffende merk te kijken. Hoewel er enkele uitzonderingen zijn, geldt de algemene regel dat je je moet laten leiden door de maattabel van het merk. Het is echter belangrijk op te merken dat het merk Sidi over het algemeen kleiner uitvalt. Als je dus kiest voor Sidi-motorlaarzen, kan het verstandig zijn om een maat groter te nemen dan je normale schoenmaat. Als je tussen twee maten valt volgens de maattabel, raden we aan om de grootste maat te kiezen. Het is beter om iets meer ruimte te hebben dan te strakke laarzen te dragen, aangezien strakke laarzen ongemak kunnen veroorzaken tijdens het rijden.
Er zijn grofweg drie hoofdtypen motorlaarzen: geventileerde laarzen, niet-geventileerde/niet-waterdichte laarzen en waterdichte laarzen. Elk type laars heeft zijn eigen specifieke kenmerken en is geschikt voor verschillende omstandigheden.
Op onze website worden de meeste laarzen en schoenen vermeld in Europese maten. Er zijn echter enkele uitzonderingen, zoals de Alpinestars sneakers/schoenen en crosslaarzen, die worden verkocht in Amerikaanse maten.