This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
Deze helm is gebaseerd op een piloten-helm, en is ontworpen en geproduceerd in samenwerking met de Italiaanse helmen fabrikant AGV. Het sportieve ontwerp van Diesels Hi-Jack helm is goed in balans met het gebruik van de nieuwste materialen en technologieën op het gebied van helm veiligheid. “The Sky is the limit” met Diesel’s Hi-Jack jet-helm.
De schaal van de Hi-Jack is gemaakt van een composiet materiaal en is verkrijgbaar in twee schaalmaten. Door het gebruik van dit lichte maar duurzame composiet materiaal heeft AGV het gewicht van de helm laag kunnen houden (1100 gram). En toch een extreem veilig ontwerp kunnen realiseren. De helm is namelijk ECE 22.05 gecertificeerd. Niet alleen de buitenkant van deze helm is bijzonder, de binnenkant heeft ook veel te bieden. Zo heeft AGV de Hi-Jack gevoerd met Dri-Lex materiaal. Dri-Lex voert vocht en geurtjes af en heeft daarnaast een behandeling gekregen die ervoor zorgt dat de voering antibacteriële eigenschappen heeft. Zoals verwacht kan worden van zo’n premium fabrikant als AGV is de binnen voering geheel uitneembaar en wasbaar. Zoals eerder aangegeven heeft AGV zich bij het ontwerpen van deze helm laten inspireren door de luchtvaart industrie. Dit wordt nog eens extra duidelijk wanneer het ingebouwde, inschuifbare vizier naar beneden komt. Dit krasbestendige vizier kan door AGV’s Extra Quick Release System (XQRS) in enkele seconden zonder gereedschap vervangen worden. Dus als jij op zoek bent naar een goede tour helm en je overweegt een jet-helm aan te schaffen, dan is de Hi-Jack een hele goede keus. De sterke, gecertificeerde schaal beschermt je in het geval van een ongeluk, terwijl talloze andere ingebouwde opties het draagcomfort verhogen.
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).