This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
Dit product is helaas niet meer leverbaar. Vind soortgelijke producten hier
De Schuberth C4 is de nieuwe standaard voor systeemhelmen. Dankzij de nieuwe vorm is hij niet alleen geschikt voor toerrijders, ook veeleisende sportieve rijders zullen veel plezier beleven aan de nieuwe C4. De C4 heeft alles wat je zoekt in een premium systeemhelm. Het comfortniveau ligt uitzonderlijk hoog dankzij de nieuwe ShinyTex voering en een nieuwe akoestische kraag die windruis buiten de deur houdt. De voering is volledig naadloos voor extra draagcomfort. Het nieuwe ventilatiesysteem zorgt voor extra veel frisse lucht in de helm die via de multi-channel constructie het hoofd koel houdt. Uiteraard heeft de C4 een geïntegreerd zonnevizier dat gemakkelijk te bedienen is met de slider aan de zijkant van de helm. De buitenschaal is gemaakt van een hightech fiberglas composiet met als resultaat een laag gewicht en uitstekende bescherming. Het vizier heeft een zeer grote kijkhoek voor een perfect overzicht op de weg en het verkeer om je heen. Standaard is een Pinlock vizier meegeleverd zodat een beslagen vizier tot het verleden behoort. Als kers op de taart is de C4 standaard al voorzien van speakers, microfoon en geïntegreerde antennes voor Bluetooth en FM. Je hebt alleen nog een Schuberth SC1 hoofdunit nodig die je naadloos in de helm monteert en je kunt genieten van muziek, GPS aanwijzingen en koppeling met je telefoon. De Schuberth SC1 hoofdunit is los verkrijgbaar.
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).