SCHUBERTH M1 FLUX ZILVER JETHELM

Maattabel

  • Gratis verzending vanaf €50,- | 30 dagen retourneren
  • Vóór 22:00u besteld, dezelfde dag verzonden mits bij ons op voorraad
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
  •   4.5 op Google
omschrijving

SCHUBERTH M1 MADRID METAL

De Schuberth M1 is een premium jethelm. De buitenschaal is gemaakt van carbon en glasvezel waardoor het gewicht laag ligt (1395g) en de bescherming op zeer hoog niveau staat. Dankzij 2 verschilende helmschaalmaten blijft de helm zo compact mogelijk. Het vizier is Pinlock voorbereid en voldoet aan de Optics 1 standaard wat betekent dat hij volledig vrij is van optische vertekeningen. De M1 heeft een gebruiksvriendelijke Micro-Lock sluiting en een praktisch geïntegreerd zonnevizier.
Maar de meest bijzondere eigenschap van de Schuberth M1 is de voorbereiding op het Schuberth SRC Bluetooth systeem. Speakers en microfoons zijn naadloos in de helm geïntegreerd. Enkel de SRC unit zelf moet nog worden aangeschaft en je kunt genieten van muziek, telefoongesprekken voeren en GPS aanwijzingen ontvangen.

Eigenschappen:

  • Shell:Carbon en glasvezel
  • Shell:2 schaalmaten: XS S M L | XL XXL XXXL
  • Visor:Optics 1 vizier
  • Lining:3D Shiny-Tex antibacterieel, uitneembaar en wasbaar
  • Extra Information:Voorbereid voor Schuberth SRC Bluetooh headset
extra informatie
Merk Schuberth
Is on Sale Ja
Helm Serie M1
Homologatie ECE 22.05
maattabel
Size XXS XS S M L XL XXL XXXL
CM 50-51 52-53 54-55 56-57 58-59 60-61 62-63 64-65
Inch 19.68-20 20.47-20.87 21.26-21.65 22.05-22.44 22.83-23.23 23.62-24.02 24.41-24.80 25.20-25.59
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: SCHUBERTH M1 FLUX ZILVER JETHELM
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).