This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
artikel(en) over
De Shark Race-R Pro GP is de ultieme integraalhelm voor racers en deze gouden Redding limited edition is uniek met een oplage van slechts 450 stuks! Deze helm heeft een high-performance aero spoiler die samen met toprijders is ontwikkeld en op het hoogste niveau is getest. De Race-R Pro GP is zelfs houder van het MotoGP-snelheidsrecord van 363,6 km/u!
De Race-R Pro GP is een integraalhelm van Shark die klaar is voor het circuit. Vergeleken met andere soorten helmen bieden integraalhelmen de beste algehele bescherming, omdat ze je hele hoofd en gezicht bedekken. Bij het kiezen van een nieuwe helm en wanneer veiligheid je hoogste prioriteit is, is een integraalhelm altijd de juiste keuze.
Deze Race-R Pro GP is gemaakt van carbon en biedt het voordeel van een zeer lichtgewicht constructie en superieure distributie van energie bij impact. Bovendien ziet hij er cool uit!
De kinbandsluiting is een belangrijk onderdeel van de effectiviteit van de helm bij een val, en het is ook het onderdeel waar je de meeste interactie mee hebt bij het op- en afzetten van de helm. De Race-R Pro GP heeft een Dubbel-D gesp. Dit is het oudste type gesp en heeft, vergeleken met de andere typen kinbandsluitingen, het eenvoudigste ontwerp. Toch wordt het tegenwoordig beschouwd als een van de veiligste sluitingen. Bovendien zijn Double-D kinriemen het enige type sluiting dat is toegestaan op het circuit.
Natuurlijk zijn al onze helmen gecertificeerd en geschikt voor de Europese wegen, want deze helm is ECE 22.06 goedgekeurd. 22.06 is de nieuwste ECE-certificering en helmen met dit label zijn veiliger dan hun voorgangers van 22.05, omdat ze aan strengere veiligheidsnormen moeten voldoen. Naast de helm worden ook accessoires, zoals vizieren, meegenomen in de tests.
Het vizier van de Race-R Pro GP is Optische Klasse 1, krasbestendig en heeft een anti condens behandeling. Optische Klasse 1 vizieren minimaliseren vervorming zodat je zicht ongehinderd en helder is. Deze editie wordt geleverd met een dark smoke vizier voor de ultieme look. Race-R Pro GP vizieren hebben ook een Quick Visor Release System om het vizier snel te kunnen demonteren.
Naast veiligheid is comfort de sleutel tot elke goede helm. Deze helm heeft een ventilatiesysteem met 7 uitlaatpoorten en 5 inlaatpoorten die je fris en koel houden. De dual-density EPU kinbeschermer heeft een verwijderbaar anti-vervuiling filter, zodat je frisse lucht kunt blijven inademen. De Race-R Pro GP heeft een 'second-skin' race-interieur voor geweldige ondersteuning en comfort. Het interieur past uitzonderlijk goed en garandeert ondersteuning en stabiliteit tijdens snelle ritten. Je kunt de padding verwijderen en in de wasmachine wassen (max. 30°C) en door het EasyFit-systeem kunnen brildragers deze helm ook zonder probleem dragen.
Deze Carbon Goud Antraciet editie van de Race-R Pro GP is een replica van de helm van Scott Redding en heeft een gelimiteerde oplage van slechts 450 stuks. De gouden ster met de bulldog is een echte blikvanger en de aerodynamische spoiler die in de windtunnel is ontwikkeld, houdt je stabiel bij hogere snelheden. En om het helemaal compleet te maken, wordt deze helm geleverd met de officiële 'Shark Racing Division' helmtas die wordt gebruikt door hun racers.
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).