Shark Spartan 1.2 Zarco Malaysian GP AWR Antraciet Wit Rood Integraalhelm

€129.50
Maattabel

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: glasvezel / fiber mix
  • Vizier: Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock MaxVision inbegrepen
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Gratis verzending vanaf €50,- | 30 dagen retourneren
  • Vóór 22:00u besteld, dezelfde dag verzonden mits bij ons op voorraad
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
  •   4.5 op Google
omschrijving

Waarom de Shark Spartan 1.2 Zarco Malaysian GP AWR Antraciet Wit Rood Integraalhelm?

De Shark Spartan 1.2 is een geweldige integraalhelm van Shark voor Adventure/Touring, Urban/Street rijders. Vergeleken met andere helmen bieden integraalhelmen de beste algemene bescherming, omdat ze je van boven tot onder bedekken. Daarom zie je alleen integraalhelmen op het circuit. Als je een nieuwe helm gaat kopen en veiligheid je eerste prioriteit is, dan kun je niet fout gaan met een integraalhelm. Als deze Spartan 1.2 niet de helm is die je zoekt, bekijk dan de overige Shark integraalhelmen uit onze collectie.

Veiligheidskenmerken van de Spartan 1.2

De belangrijkste taak van een helm is het bieden van bescherming. De van glasvezel / fiber mix gemaakte grijs Spartan 1.2 is over het algemeen sterker dan een polycarbonaat schaal. Deze helmen zijn licht van gewicht, duurzaam en enigszins flexibel, waardoor ze de schokken uitstekend kunnen opvangen. De kinband is een belangrijk onderdeel van de helm bij een botsing en het is ook het onderdeel waar je het meest mee te maken hebt bij het op- en afzetten van de helm. De Spartan 1.2 is voorzien van een Dubbel-D sluiting. Dit is waarschijnlijk de oudste stijl sluiting en heeft het eenvoudigste ontwerp. Toch wordt hij tot op heden als de veiligste beschouwd en zijn Dubbel-D kinsluitingen de enige die op het circuit zijn toegestaan. Uiteraard zijn al onze helmen gecertificeerd en legaal voor gebruik op de Europese wegen, aangezien deze helm ECE 22.05 is gekeurd.

De Spartan 1.2 comfort

Naast veiligheid, is ook comfort een essentiële eigenschap van elke goede helm. Deze Spartan 1.2 is voorzien van een ventilatiesysteem met 2 inlaatpoorten, 2 uitlaatpoorten waardoor je hoofd fris en koel blijft. Daarnaast is de binnenvoering van de helm verwijderbaar, geschikt voor een bril, wasbaar. De glasvezel / fiber mix schaal zorgt ervoor dat de helm een gewicht heeft van 1440g en onze klanten beoordelen deze helm als een Neutraal pasvorm.

Shark Spartan 1.2 looks

Een helm is misschien wel het meest opvallende onderdeel van jouw motoruitrusting. Vooral integraalhelmen komen voor in een breed scala van kleuren en zelfs replicas van jouw favoriete MotoGP rijders. Als je op zoek bent naar een Grijs, Rood, Wit helm, dan is deze versie van de Spartan 1.2 een fantastische keuze! De helm heeft een Grafisch ontwerp en een Glans afwerking. Vind je de helm wel mooi, maar is de kleur niet helemaal jouw smaak? We hebben hier alle beschikbare kleuren van de Spartan 1.2!

extra informatie
Merk Shark
Is on Sale Ja
Type helm Integraalhelm
Helm Serie Spartan 1.2
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Adventure/Touring, Urban/Street
Helm pasvorm Neutraal
Homologatie ECE 22.05
Sharp score Niet getest
Helm materiaal glasvezel / fiber mix
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock MaxVision inbegrepen
Binnenkant verwijderbaar, geschikt voor een bril, wasbaar
Ventilatie 2 inlaatpoorten, 2 uitlaatpoorten
Extra informatie Voorbereid voor een Sharktooth Prime communicatiesysteem
Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Grijs, Rood, Wit
Afwerking Glans
maattabel
Size XS S M L XL XXL
CM 53-54 55-56 57-58 59-60 61-62 63-64
Inch 21-21.3 21.7-22 22.4-22.8 23.3-23.6 24-24.4 24.8-25.2
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: Shark Spartan 1.2 Zarco Malaysian GP AWR Antraciet Wit Rood Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).