This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
artikel(en) over
De originele NXR was al een pure sportprestatiehelm, ontworpen voor diegenen die het een tandje hoger wilden zetten. Maar Shoei rustte niet op zijn lauweren en ze slaagden erin om alles wat ze hebben geleerd, door jaren van onderzoek en ontwikkeling, te verwerken in de nieuwe en verbeterde NXR2! Shoei's NXR2 biedt alles wat een race/sport rijder nodig heeft om veilig te blijven op de straat en het circuit. Wanneer u beslist over een nieuwe helm en veiligheid is uw hoogste prioriteit kunt u niet verkeerd gaan met deze nieuwe NXR2.
De taak van een helm is vooral om bescherming te bieden. Het is gemaakt van Shoei's Advanced Integrated Matrix (AIM), een mix van verschillende lagen glasvezel, waardoor het licht van gewicht, sterk en flexibel is. Dit zorgt voor een effectieve schokabsorptie verdeeld over een zo groot mogelijk gebied. De kinband is een belangrijk onderdeel van de effectiviteit van de helm bij een crash en het is ook het onderdeel waar je het meest mee te maken hebt bij het op- en afzetten van de helm. De NXR2 is voorzien van een Double-D gesp. Dit is waarschijnlijk de oudste type gesp en heeft het meest eenvoudige ontwerp. Toch wordt het beschouwd als de veiligste tot op heden en Double-D kinriemen zijn de enige die zijn toegestaan op het circuit. Bovendien heeft de NXR2 uitgebreide veiligheidssystemen die bijdragen aan zijn beschermende eigenschappen, namelijk; Shoei's Emergency Quick Release System en een multi-density EPS voering. De NXR2 is ECE 22.06 goedgekeurd, waardoor hij nog een stapje verder is dan zijn concurrenten! Deze veiligheidsclassificatie is ook verkeerslegaal in vele andere landen, zoals Australië en Canada.
Naast veiligheid is comfort de sleutel tot elke goede helm, deze NXR2 is een van de weinige helmen die dat fantastisch doet. Er zijn 6 inlaatpoorten en 4 strategisch geplaatste uitlaatpoorten achteraan, die de luchtstroom zelfs bij extreem hoge snelheid beheren. Wat die hoge snelheden betreft, de NXR2 is aerodynamisch gevormd en de geïntegreerde spoiler houdt de helm stabiel, wat allemaal de belasting op de nek minimaliseert. Het is verkrijgbaar in 4 schaalmaten. Shoei zorgt voor een compacte en slanke pasvorm, een factor die het een perfecte deksel maakt voor degenen die stijl net zo belangrijk vinden als veiligheid en prestaties. De NXR2 is voorzien van een uitneembaar en wasbaar binnenwerk. De glasvezel / vezel mix schaal zorgt er voor dat de helm 1390g weegt en onze klanten beoordelen de pasvorm van deze helm als neutraal.
Een helm is misschien wel het meest opvallende onderdeel van de uitrusting dat een motorrijder kan dragen. De NXR2 biedt echt iets voor de smaak van elke rijder, als deze specifieke versie van de NXR2 niet jouw stijl is, bekijk dan gewoon de andere ontwerpen voor de NXR2 hier!
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).