• Gratis verzending

    *Bestellingen vanaf EUR 50

  • Vóór 17:00 besteld

    Dezelfde werkdag verzonden

  • 100 dagen retour

    Niet tevreden, geld terug!

  • Winkel

    Kom passen in Waalwijk

SIDI MAG-1 ZWART ZWART LAARS

Kan tegen een stootje

KLIK OP PLAATJE OM TE DRAAIEN

Normale prijs: € 379,95

€ 341,90

* Vereiste velden

Normale prijs: € 379,95

€ 341,90

Een stoer ogende motorlaars speciaal voor motorrijders die net iets meer willen. Deze variant komt in een compleet zwarte kleurstelling.
Omschrijving

Details

SIDI Mag 1 Motorlaars: Weinig gewicht, maximum prestatie

Een tijdje terug heeft SIDI de Vortice gelanceerd; een uiterste stevige, vrijwel onverwoestbare laars voor de sportieve rijder en coureur. De laars was een absolute hit, vooral door de uitgebreide verstelmogelijkheden waardoor de laars voor iedereen comfortabel te dragen was. Toch waren er een aantal puntjes van kritiek (vooral door MotoGP) coureurs. Ze vonden dat de laars iets te groot was en daarom slanker moest, maar nog wel evenveel bescherming moest bieden. SIDI nam alle kritiek en tips ter harte, en is druk aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een nieuwe, slankere maar nog net zo stevige laars; de SIDI MAG 1. De SIDI MAG 1 is overigens niet alleen slanker, maar ook lichter en comfortabeler dan de Vortice. Toch zijn er nog steeds mensen en coureurs die de Vortice een warm hart toedragen waardoor SIDI er voor heeft gekozen de Vortice nog niet uit het assortiment te halen.

Product Informatie

De MAG 1 is werkelijk het allerbeste wat Sidi te bieden heeft op het gebied van racelaarzen, en dat is te zien aan de materialen die de Italiaanse fabrikant gebruikt heeft. Zo zijn Sidi’s MAG 1 laarzen gemaakt van Lorica en gevoerd met een super luchtdoorlatende Cambrelle teflon voering. Lorica is een extreem geavanceerd materiaal, de draden waaruit dit materiaal is opgebouwd zijn niet minder dan duizend keer zo dun als de draden van zijde. Hoewel Lorica eruit ziet en zich gedraagt als leer is het lichter en vele malen sterker voor maximale bescherming. Daarnaast is het waterafstotend zodat je niet bang hoeft te zijn dat jouw rit letterlijk in het water valt. Je draagt een laars natuurlijk niet alleen om zijn fantastische Italiaanse design, hij moet je ook beschermen. Een van de meest opvallende beschermingsfuncties is een interne carbon “brace” die voorkomt dat je enkel in onnatuurlijke richtingen kan draaien. In tegenstelling tot het lompere, uitwendige geraamte van de Vortice is dit systeem nu ingebouwd. Verdere bescherming wordt geboden door een impact-absorberend hielstuk, vervangbare sliders op de teen gemaakt van met glasvezel versterkt nylon, TPU platen op het scheenbeen, de hielen en de tenen en een zool gemaakt van rubber versterkt met een composiet materiaal. Dit geheel is dubbel gestikt op alle plaatsen die onder veel druk komen te staan tijdens een crash om uitscheuren te voorkomen. De SIDI MAG 1 heeft ook een nieuw systeem om de laars mee te verstellen. De MAG 1 bevat drie zogenaamde ‘micro-adjusters’ waarmee je de laars op meerdere punten losser of vaster om je voet kunt klemmen. Aan het uiteinde van het stalen kabeltje zit een klein magneetje waardoor deze zich altijd zonder moeite op de juiste plaats zal klemmen. Dit gaat een stuk sneller dan bij de oude Vortice. De MAG 1 is zonder twijfel een van de beste laarzen voor de sportieve rijder of coureur die momenteel te koop is. Het draagcomfort wordt verder verhoogd door ventilatieopeningen op de tenen die in samenwerking met de Cambrelle voering zorgen voor een optimale luchtcirculatie. Vanwege de relatief hoge prijs van de MAG 1 is het goed om te weten dat bijna alle onderdelen van deze laars vervangen kan worden, wat in combinatie met een TPU inzetstuk op het gedeelte van de laars dat wordt gebruikt om te schakelen maakt dat de laars veel langer meegaat. Sidi’s MAG 1 laars is ook verkrijgbaar in de AIR variant. De specificaties van deze laars zijn precies gelijk aan die van de “normale” MAG 1, met uitzondering van het leer dan vele kleine perforaties bevat, wat de luchtcirculatie ten goede komt.

Specificaties

  • Bescherming: Schokabsorberende hiel bescherming en interne carbon verstevigingsbalk om te voorkomen dat de enkel onnatuurlijke bewegingen maakt in het geval van een ongeluk.
  • Verstelbare opties: TECNO-3 Magnetische snelsluiters
  • Teen-sliders: Vervangbare plastic/aluminium teen-sliders met ventilatieopeningen
  • Ventilatie: geperforeerde, met Teflon behandelde binnenvoering met Cambrella voering
  • Kuit: Verstelbare kuit voor mensen met dunnere of dikkere kuiten
  • Buitenkant: Gladde, slanke laars waarmee je nergens achter blijft haken
  • Zool: Twee-componenten zool om laterale torsie tegen te gaan
Aanvullende Informatie

Aanvullende Informatie

Merk Sidi
Kleur Zwart
Subkleuren Rood, Wit, Zwart
Waterdicht Nee
Laars Type Road
Geslacht Heren
Maattabel

Details

Size
EU 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50
US Men 3-3.5 4-4.5 5-5.5 5.5-6 6.5-7 7-7.5 8-8.5 9-9.5 9.5-10 10.5-11 11-11.5 12-12.5 13-13.5 14 15
US Women 4.5-5 5.5-6 6.5-7 7-7.5 8-8.5 8.5-9 9.5-10 10.5-11 11-11.5 12-12.5 12.5-13
Reviews

Klantbeoordelingen 1 item(s)

Pasvorm
Design
Goede prijs/kwaliteit
Comfortabel
Bescherming & levensduur
Ventilatie
Best Boots I've Ever Worn
Review door Jocking
Posted on 25-10-2018
After having them for about three years I am comfortable stating that the Sidi Mag 1 is the best pair of boots I've worn in 50 years of riding. They aren't nearly as heavy as the Vortice, which I previously owned, or especially, the Adventure Rain, which I currently wear if rain is likely. On the bike, I don't even know I have them on. Off? Well, any boot that is comfortable walking more than a hundred yards cannot possibly have adequate protection in a fall.

As the first reviewer notes, most of the external parts are replaceable. Some riders swear by leather and doubt that any synthetic can be as strong. The Mag 1s (and many of their other boots) are constructed of a material Sidi calls Lyrica, which, as nearly as I can tell, is lighter and more durable than leather, and provides just as much protection.

A word on sizing. Sidi has a reputation of being slightly narrower than American cut boots, and I did initially find the toe box a bit tight, oddly on only one of the boots. Since Lyrica does not "break-in" like leather, and the toe box so solid, I was initially pessimistic about perfect fit. Wrong. It took a little longer than leather but within a couple of weeks they did fit perfectly. Also, American boots (and shoes) end half sizes at '12,' and it's a big jump from 12 to 13. Size 12 is too small for me; 13 much too big. European (or at least Sidi) size 47 is very close to what American size 12 1/2 would be, if they existed. (Actually, upper end New Balance tennis shoes come in 12 1/2, but to my knowledge, that's it.)

All in all, great boots in every way, and at a great price. Chromeburner is selling the Mag 1s for a third less than they sell for in the New World.

John Hocking
Athens, Georgia, USA

KTM 1190 Adventure
KTM 990 SMT
Honda XR 650 'R'