• Gratis verzending

    *Bestellingen vanaf EUR 50

  • Vóór 17:00 besteld

    Dezelfde werkdag verzonden

  • 100 dagen retour

    Niet tevreden, geld terug!

  • Winkel

    Kom passen in Waalwijk

Veelgestelde vragen

Inhoudsopgave

- Prijzen en betalingen

- Verzending

- Retourneren, garanties en beschadigen

- Productgerelateerde vragen

Prijzen en betalingen

[Q] In welke valuta staan de prijzen op de website van Chromeburner?

[A] Dat hangt af van welke website je bezoekt. In de linkerbovenhoek van de website kun je zien op welk land hij staat. Op Worldwide staan de prijzen in US Dollars, op andere landen staan de prijzen in de valuta van dat land.

[Q] Zijn jullie prijzen inclusief of exclusief BTW?

[A] Zolang je één van onze Europese websites hebt geselecteerd, zijn de prijzen altijd inclusief BTW. Wanneer je de Australia, UK, Worldwide, Brazil of Russia website hebt geselecteerd zijn de prijzen exclusief BTW omdat bestellingen die in één van die landen afgeleverd worden, vrij van BTW zijn.

[Q] Matchen jullie de prijzen van concurrerende winkels?

[A] In principe wel, op een drietal voorwaarden:  a) De concurrent heeft het product daadwerkelijk op voorraad liggen.  b) De concurrent hanteert geen tijdelijke korting waardoor het product goedkoper is dan bij ons.  c) Wij kunnen daadwerkelijk de prijs matchen zonder daarbij onder kost te gaan verkopen.

[Q] Welke betalingsmethoden accepteert Chromeburner?

[A] Onze website accepteert alle grote creditcards, PayPal, iDeal, Mister Cash, Giropay en reguliere bankoverschrijvingen.

[Q] Ik heb een bestelling geplaatst maar mijn creditcard betaling komt niet door. Wat is er aan de hand?

[A] We zien dit voornamelijk bij internationale klanten die niet regelmatig een betaling naar een ander land maken. De bank kan dat verdacht vinden en blokkeert dan de betaling. Vaak volstaat een telefoontje naar de bank om de betaling alsnog vrij te geven. Chromeburner kan altijd achterhalen waarom een creditcard betaling niet doorkomt. Bij twijfel: contacteer ons via e-mail of telefoon en wij zoeken het voor je uit!

[Q] Ik heb een eigen bedrijf. Kan ik bij jullie BTW-vrije aankopen doen?

[A] Helaas niet. Omdat wij osn enkel richten op consumenten, zijn wij niet voorbereid om facturen zonder BTW op te stellen. Je kunt uiteraard wel een BTW-nummer op de factuur laten vermelden en de BTW zelf terugvragen.

Verzending

[Q] Verzenden jullie ook orders naar mijn land?

[A] Wij verzenden naar alle landen zodra het land zich op Aarde bevindt! In principe gebruiken wij PostNL maar we bieden ook FedEx Express zendingen aan voor een meerprijs.

[Q] Wat zijn de verzendkosten voor dit product?

[A] In bijna alle gevallen is verzending gratis. Voor elk land hebben wij een bedrag vastgesteld en zodra de waarde van de bestelling daar overheen gaat, is de verzending gratis. In Nederland is dat bedrag €50.

[Q] Hoe lang duurt het voor mijn bestelling wordt bezorgd?

[A] Verzendingen binnen Nederland worden de volgend werkdag bezorgd. Houd er wel rekening mee dat PostNL geen pakketten bezorgt op zaterdag, zondag en maandag. Verzendingen naar België duren 2 à 3 werkdagen.

[Q] Kan ik mijn pakketje volgen met een Track 'n Trace code?

[A] Ja! Elke verzending (afgezien van Pinlock vizieren) worden met PostNL standaard pakketservice verzonden, inclusief Track 'n Trace code. De code krijg je via e-mail toegestuurd zodra de zending is aangemaakt. Bij FedEx zendingen krijg je uiteraard een FedEx volgnummer.

[Q] Kan ik het verzendadres nog aanpassen nadat ik besteld heb?

[A] Dat hangt er een beetje van af. In principe is dit wel mogelijk, zolang de verzending nog niet is aangemaakt. Houd er rekening mee dat verzendingen altijd binnen 24 uur worden aangemaakt en het komt ook geregeld voor dat een verzending binnen 5 minuten na bestelling wordt aangemaakt. Het beste is om er altijd voor te zorgen dat je direct het juiste adres doorgeeft.

[Q] De status van mijn pakket staat nog op "Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces", help!

[A] Deze status houdt in dat het pakket nog bij ons in het magazijn ligt en nog opgehaald moet worden door PostNL óf dat hij net is opgehaald en onderweg is naar het sorteercentrum. Doorgaans zal de status een paar uur later veranderen.

Retourneren, garanties en beschadigingen

[Q] Het product dat ik heb gekocht past niet als verwacht. Kan ik deze terugsturen?

[A] Uiteraard! Je kunt onze retourprocedure op de website vinden: https://www.chromeburner.nl/bestellingen-retourneren/

[Q] Ik heb mijn pakketje ontvangen maar het is beschadigd. Wat nu?

[A] Wanneer mogelijk, weiger het pakket direct bij de postbode en laat ons weten wat er gebeurd is. Als je er pas achter komt dat het pakket is nadat je het hebt aangenomen, laat het ons direct weten! Stuur alsjeblieft een paar foto's van het pakket via de e-mail. Wij contacteren direct PostNL om een schadeclaim in te dienen. Meestal vragen ze om het pakketje even bij je te houden tot de zaak is afgehandeld, soms vragen ze om het pakket terug naar ons te sturen. In elk geval zullen wij er zorg voor dragen dat u óf zo snel mogelijk een nieuwe zending krijgt óf uw geld retour krijgt.

[Q] Vallen al jullie producten onder de officiële garantie van de fabrikant?

[A]  In any case, we will always reimburse you for any return shipping costs. Uiteraard! Wij verkopen alleen nieuwe producten die volledig onder de officiële garantievoorwaarden vallen. Mocht er iets mankeren aan het product binnen de garantietermijn dan zullen wij altijd zorgen dat het probleem zo goed mogelijk wordt opgelost. Zij het in de vorm van een reparatie, vervanging of terugbetaling.

Productgerelateerde vragen

[Q] Zijn alle helmen uit jullie assortiment goedgekeurd voor op de openbare weg?

[A] Zeker weten! Alle helmen in onze winkel zijn voorzien van een Europese ECE22.05 typegoedkeuring.

[Q] Waarom zit er geen ECE22.05 sticker op mijn helm?

[A] Die stickers zijn iets van vroeger. De enige officiële manier om de typegoedkeuring aan te duiden is door middel van een wit labeltje op de kinband. Op dat label staat het E-logo met een nummer en het serienummer van de helm.

[Q] Hebben jullie dit product op voorraad?

[A] Onze website is direct gekoppeld aan ons voorraadsysteem. Als onze website zegt dat een product op voorraad is, dan hebben wij dat ook daadwerkelijk op voorraad. Uiteraard kunnen er fouten worden gemaakt dus als je het zeker wilt weten is een telefoontje de snelste manier om het te controleren, dan duiken wij even het magazijn in!

[Q] Het product dat ik wil bestellen is niet op voorraad. Wanneer is hij weer leverbaar?

[A] Dat hangt er een beetje van af. In principe vullen wij op zeer regelmatige basis de producten uit de huidige collecties aan. Bij oudere types geldt vaak op is op. Als je het zeker wilt weten, bel onze klantenservice en dan kunnen we bij de leverancier navragen hoe lang het gaat duren!

[Q] Ik ben geïnteresseerd in deze helm. Hoe is de pasvorm van deze helm en welke maat moet ik bestellen?

[A] Voor iedere helm geldt dat je in principe uit moet gaan van de maattabel op de website. Daarnaast zijn er wel een paar dingen om op te letten. Zo vallen Shark helmen vrij smal en zitten die vrij strak bij de wangen. Dat betekent niet dat je daarom een maat groter moet bestellen! Bij Scorpion vallen de Exo-1200 en Exo-2000 series een beetje kleiner dan normaal dus als je volgens de maattabel tussen twee maten valt, is het slim om de grotere van de twee te bestellen. Mocht je vragen hebben over de pasvorm van een helm dan kun je ons altijd bellen voor advies. Uiteraard is de beste oplossing om gewoon langs te komen in de winkel om de helm te passen.

[Q] Ik heb gehoord dat je motorlaarzen altijd een maat groter moet bestellen. Is dat waar?

[A] Dit geldt eigenlijk alleen voor Sidi laarzen. Met name hun racelaarzen en crosslaarzen vallen vrij smal en kort. Weet je van jezelf dat je brede voeten hebt, dan is het vaak handig om één maat groter te bestellen dan je gewend bent. Voor alle andere merken laarzen adviseren wij bij je normale schoenmaat te blijven. Als je bijvoorbeeld een 43,5 nodig hebt maar de laars van je keuze wordt alleen in 43 en 44 gemaakt, pak dan de grotere maat van de twee.