AGV K6 S E2206 Mplk Enhance Matt Grijs Geel Fluo Integraalhelm

Maattabel
- +

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: carbon
  • Vizier: Krasvast, Optische klasse 1, Pinlock MaxVision inbegrepen
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Gratis verzending vanaf €50,- | 30 dagen retourneren
  • Vóór 22:00u besteld, dezelfde dag verzonden mits bij ons op voorraad
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
  •   4.5 op Google
omschrijving

AGV K6 S E2206 Mplk Enhance Matt Grijs Geel Fluo Integraalhelm

Maak kennis met de AGV K6 S E2206, een helm die de essentie van veelzijdigheid vangt en MotoGP™-niveau prestaties levert voor elk type weggebruik. Of je nu kronkelende wegen berijdt, lange reizen maakt, of door het stedelijk landschap navigeert, de K6 S is je ideale metgezel. Zijn ultralichte carbon en aramidevezel schaal overtreft niet alleen de eisen van de ECE22.06-normen, maar maakt het ook de lichtste integraalhelm voor op de weg in zijn klasse en 36% veiliger dan vereist door de huidige regelgeving. De aerodynamisch geoptimaliseerde vorm is ontworpen voor minimale turbulentie in alle rijposities, met een geëvolueerde spoiler voor verminderde luchtweerstand. Binnenin beloven de premium waterdichte en geventileerde interieurs ongeëvenaard comfort, waardoor elke meter plezierig is. De K6 S is het toppunt van helmontwerp, waar veiligheid en vrijheid samenkomen op de open weg.

Uitzonderlijke Kenmerken van de AGV K6 S E2206

  • Accessoires Inbegrepen: Wordt geleverd met een windbeschermer voor extra comfort.
  • Aerodynamica: Geïntegreerde spoiler en schaalvorm ontworpen om luchtturbulentie in alle rijposities te verminderen.
  • Interieur: Uitgerust met een veiligheidsontgrendelingssysteem voor wangkussens, Ritmo en Shalimar stof voor stabiliteit bij hoge snelheden, en nekrol met waterafstotende eigenschappen. De helm is ook klaar voor het AGV ARK communicatiesysteem.
  • Retentiesysteem: Voorzien van een betrouwbaar Double D-retentiesysteem.
  • Schaal: Verkrijgbaar in 4 maten, gemaakt van carbon-aramidevezel, en zorgt voor een veilig profiel voor het sleutelbeen.
  • Ventilatie: Inclusief een brede achterste luchtuitlaat en verstelbare luchtinlaten aan de voorkant voor optimale luchtstroom.
  • Vizier: Biedt een horizontaal gezichtsveld van 190° en een verticaal gezichtsveld van 85°, met een 100% Max Vision Pinlock (120) inbegrepen. Het vizier is krasbestendig en heeft een gepatenteerd Extra Quick Release System.

Waarom Kiezen voor de AGV K6 S E2206?

  • Geavanceerde Technologie: Ervaar de top van MotoGP™-technologie in een helm ontworpen voor dagelijks gebruik.
  • Ongeëvenaarde Veiligheid: De K6 S biedt gemoedsrust op elke rit en overtreft de laatste veiligheidsnormen.
  • Comfort en Veelzijdigheid: Ontworpen voor comfort in verschillende rijomstandigheden en stijlen, deze helm is het toppunt van veelzijdigheid.

Geïnteresseerd in de AGV K6 S E2206? Neem contact met ons op voor meer informatie. Ontdek ons uitgebreide assortiment helmen op onze AGV helmen categoriepagina en vind de perfecte match voor jouw rijstijl!

extra informatie
Merk AGV
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie K6 S
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Race/Sport, Urban/Street
Helm pasvorm Neutraal
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal carbon
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Krasvast, Optische klasse 1, Pinlock MaxVision inbegrepen
Binnenkant wangkussens met noodontgrendeling, vochtafvoerend, verwijderbaar, geschikt voor een bril, wasbaar
Ventilatie 1 uitlaatpoort, 5 inlaatpoorten
Extra informatie Voorbereid voor een ARK communicatiesysteem
Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Geel, Grijs
Afwerking Mat
maattabel
SIZE XS S M L XL XXL
HEAD CIRCUM. 53-54 55-56 57-58 59-60 61-62 63-64
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: AGV K6 S E2206 Mplk Enhance Matt Grijs Geel Fluo Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).