ChromeBurner Klantenservice

CATEGORIE

  • Bestellingen
  • Leveringen
  • Retourneren
  • Garanties
  • Betalingen
  • Maattabel
  • Bestellen

    Hier vindt u antwoorden op al uw vragen over het plaatsen van bestellingen, orderbevestigingen, prijsmatching en BTW. Samengesteld door onze klantenserviceteam.

    Ik heb net een bestelling geplaatst. Kan ik nog wijzigingen aanbrengen?

    Zodra de bestelling is geplaatst en het verzamelproces is begonnen, is de kans op wijzigingen minimaal. Als u wijzigingen wilt aanbrengen, informeer ons dan zo snel mogelijk, bij voorkeur telefonisch of per e-mail met 'DRINGEND' in de onderwerpregel. Dit geeft ons de beste kans om aan uw verzoek te voldoen.

    Ik heb net een bestelling geplaatst maar wil deze annuleren. Is dat mogelijk?

    Ja, dat is mogelijk. Neem echter zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. We streven ernaar uw bestelling zo snel mogelijk te verwerken en te verzenden. Als annuleren niet meer mogelijk is, kunt u altijd het product retourneren.

    Ik heb een bestelling geplaatst maar geen orderbevestiging ontvangen. Hebben jullie mijn bestelling ontvangen?

    Als u bent doorgestuurd naar de orderbevestigingspagina, hebben we uw bestelling ontvangen. Als u geen bevestigingsmail heeft ontvangen, controleer dan ook uw spammap. We raden aan ons e-mailadres toe te voegen aan uw lijst van vertrouwde contacten om toekomstige e-mails, inclusief de track & trace code, te ontvangen.

    Ik heb een bedrijf en wil graag een factuur zonder BTW ontvangen. Is dat mogelijk?

    Helaas bieden we deze optie niet. Onze webshop is gericht op consumentenverkopen. We kunnen echter wel een consumentenfactuur per e-mail sturen als u dat wenst. Stuur ons in dat geval een e-mail.

    Bieden jullie prijsmatching of een laagsteprijsgarantie aan?

    Ja, dat doen we! We streven er altijd naar om de beste prijs op onze website te bieden. Als u echter ergens anders een goedkoper product vindt, zijn we graag bereid te kijken of we de prijs kunnen matchen onder bepaalde voorwaarden:

    • De concurrent heeft het product daadwerkelijk op voorraad in dezelfde maat en kleur.
    • De concurrent heeft geen tijdelijke korting die het product goedkoper maakt dan bij ons.
    • We kunnen de prijs daadwerkelijk matchen zonder onder onze kostprijs te verkopen.
    Hoe kan ik zien of het product dat ik wil op voorraad is?

    We gebruiken een multivoorraadsysteem, wat betekent dat sommige producten bij ons op voorraad zijn en andere bij onze leverancier.

    Zijn de prijzen van jullie producten inclusief of exclusief BTW?

    Alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW.

    Wat gebeurt er als ik een product met een prijsfout heb gekocht?

    We streven ernaar onze prijzen correct weer te geven, maar fouten kunnen voorkomen. Als u een product heeft gekocht tegen een duidelijk verkeerde prijs, behouden we ons het recht voor om het bedrag te restitueren en het product niet te verzenden. We zullen echter altijd ons best doen om eventuele fouten te corrigeren. Dit geldt ook voor promotieartikelen en aanbiedingen.

    Verzending

    Hier vindt u antwoorden op al uw vragen over verzendkosten, levertijden, invoerrechten en leveringsopties. Samengesteld door onze klantenserviceteam.

    Wanneer krijg ik gratis verzending?

    Nederland en België: Verzendkosten zijn van toepassing op bestellingen onder de 50 euro. Bestellingen boven de 50 euro worden gratis verzonden.


    Gratis verzending voor andere landen:


    • Duitsland: voor bestellingen boven €150
    • Frankrijk: voor bestellingen boven €150
    • Italië: voor bestellingen boven €150
    • Spanje: voor bestellingen boven €150
    • Verenigd Koninkrijk: voor bestellingen boven £130
    • Polen: voor bestellingen boven 675 złoty
    • Duitsland: voor bestellingen boven €150
    • Overige Europese landen: voor bestellingen boven €300
    • Canada: voor bestellingen boven CA $679
    • VS: voor bestellingen boven US $499
    Moet ik invoerrechten betalen?

    Voor Europese klanten worden geen invoerrechten in rekening gebracht omdat bestellingen vanuit ons magazijn in Nederland worden verzonden. Voor landen die niet hieronder worden vermeld, wordt geadviseerd om de overheidswebsite te raadplegen voor actuele informatie over invoerrechten.

    • Verenigd Koninkrijk: 20% (helmen zijn vrijgesteld van BTW vanwege veiligheidsproduct)
    • Canada: Tussen 0 en 13%, afhankelijk van de staat.
    • VS: Alleen voor bestellingen boven 750 USD.
    Wat zijn de levertijden?

    Als de bestelde producten uit onze eigen voorraad komen, gelden de volgende verzendtijden:

    • Nederland en België: Besteld voor 22:00 uur, de volgende dag geleverd.
    • Overige Europese landen (inclusief VK): 2 tot 4 werkdagen met FedEx Economy.
    • VS, Australië, Canada en Nieuw-Zeeland: 2 tot 4 werkdagen met FedEx Economy.
    • Andere landen: 2 tot 5 werkdagen met FedEx Economy.
    • FedEx Priority: Gemiddeld 1 tot 2 werkdagen.
    Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

    Als de door u bestelde artikelen uit onze eigen voorraad komen, worden bestellingen die van maandag tot vrijdag voor 22:00 uur (CEST) zijn geplaatst, dezelfde dag verzonden. Bestellingen geplaatst tussen vrijdag 22:00 uur (CEST) en zondag 16:00 uur (CEST) worden op zondag verzonden en op maandag geleverd.

    Waar is mijn bestelling?

    Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u van ons een track & trace code. Met deze code kunt u de status van uw pakket op de website van de vervoerder volgen. Als er een probleem lijkt te zijn met uw pakket, neem dan contact op met onze klantenservice voor verdere hulp.

    Kan ik mijn bestelling laten leveren bij een servicepunt?

    Helaas bieden we geen levering aan PostNL servicepunten.

    Kan ik mijn bestelling ophalen in de winkel?

    Ja, dat is mogelijk. Let op: onze winkel is gevestigd in Nederland. Tijdens het afrekenen kunt u 'winkelophalen' als verzendmethode selecteren. Uw bestelling staat dan 30 minuten later klaar!

    Worden al mijn bestelde producten tegelijk geleverd?

    We streven ernaar alle producten in één pakket te verzenden. Als u meerdere bestellingen kort achter elkaar heeft geplaatst, zullen we deze combineren en in één doos verzenden.

    Retouren & Omruilingen

    Hier vindt u antwoorden op al uw vragen over het retourneren van artikelen, retourkosten en opties voor het omruilen van een product voor een ander. Samengesteld door onze klantenserviceteam.

    Wat zijn uw retourvoorwaarden?

    U kunt uw bestelde producten altijd retourneren zonder opgave van reden. We hanteren een retourperiode van 30 dagen waarbinnen u uw bestelling kunt retourneren. Er zijn echter enkele punten om rekening mee te houden: het product moet onbeschadigd, ongebruikt, in de originele verpakking en in exact dezelfde staat zijn. Let op!!! Zodra een folie van een vizier is verwijderd, wordt het beschouwd als "gebruikt" en wordt uw retour niet geaccepteerd.

    Kan ik een product gratis retourneren?

    Als u ervoor kiest om uw producten te retourneren, bent u verantwoordelijk voor de retourzending en de bijbehorende kosten. Let op! In het geval van een defect product kunt u contact opnemen met onze klantenservice voor instructies over hoe u het gratis kunt retourneren.

    Hoe retourneer ik mijn pakket?

    Zorg ervoor dat het product ongebruikt is en in de originele verpakking zit, en vergeet niet het retourformulier in te vullen en in de doos te doen. Let op!!! Zonder retourformulier kunnen wij uw retouraanvraag niet verwerken.

    Kan ik een product omruilen?

    Ja, u kunt ervoor kiezen om een product om te ruilen. Let op dat omruilen soms langer kan duren en dat een product niet op voorraad kan zijn. We raden aan om een nieuwe bestelling te plaatsen als u een andere maat wilt.

    Ik heb een of meer producten geretourneerd. Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?

    We proberen altijd retouren zo snel mogelijk te verwerken. Meestal gebeurt dit binnen 2 werkdagen vanaf het moment dat ze bij ons aankomen. Het kan echter iets langer duren als het erg druk is. We zorgen er altijd voor dat u uw terugbetaling binnen de wettelijke termijn ontvangt!

    Kan ik mijn bestelling in uw winkel retourneren?

    Ja, zeker! U kunt uw bestelling naar de winkel brengen voor retouren. Bestellingen geplaatst via bol.com kunnen ook via onze winkel worden geretourneerd.

    Retourformulier downloaden

    Download de juiste documenten om uw product snel te retourneren.

    Garanties & Defecten

    Hier vindt u antwoorden op al uw vragen over defecten, reparaties en hoe u een garantiegeval kunt melden. Samengesteld door onze klantenserviceteam.

    Mijn product is beschadigd aangekomen, wat kan ik doen?

    Allereerst: het spijt ons te horen dat uw bestelling niet in goede staat is aangekomen. Onze excuses daarvoor! Als het product beschadigd is, kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice. Stuur ons een e-mail met foto's of video's van het probleem. Op die manier kunnen we de beste en snelste oplossing bieden!

    Hoe ziet het garantieproces eruit?

    Neem contact op met onze klantenservice voor garantieclaims binnen de garantieperiode. Zodra we het defecte product ontvangen, sturen we het naar de leverancier voor reparatie of vervanging. We houden u op de hoogte van de voortgang. Let op, de duur van de reparatie kan variëren afhankelijk van de leverancier.

    Hoe lang duurt een reparatie?

    Dat hangt af van het merk en product! We gaan uit van een garantieperiode van 6 tot 8 weken. Over het algemeen is een garantie eerder klaar, maar het kan voorkomen dat een garantie langer duurt. Helaas hebben we hier geen controle over en zijn we ook niet aansprakelijk voor eventuele vertragingen.

    Kan een garantieclaim worden afgewezen?

    We kunnen een garantieclaim afwijzen. We volgen altijd het advies van onze leverancier. Als zij aangeven dat het defect niet onder de garantie valt, houden we ons aan dit advies. Let op!!! Zonder een ingevuld garantieformulier kunnen we uw garantie helaas niet verwerken.

    De stappen van het garantieproces:
    • Download het digitale garantieformulier en vul zoveel mogelijk informatie in.
    • Neem contact op met onze klantenservice. Voeg het garantieformulier bij uw e-mail. Voeg foto's of video's van het genoemde defect toe. Zij voorzien u van alle informatie en verdere stappen.
    • Stemt de klantenservice in met de garantiezaak? U krijgt een garantiecode (garantienummer). U wordt gevraagd om het pakket met ons retourlabel, de garantiecode en het garantieformulier naar ons te sturen.
    • Zodra het pakket bij ons is aangekomen, verwerken we uw garantie en sturen het naar onze leverancier. LET OP!!! U KUNT GEEN PAKKET VERSTUREN ZONDER DE GARANTIECODE.
    • Zodra de garantie bij onze leverancier is aangekomen, starten zij een diagnose en op basis daarvan wordt de reparatie uitgevoerd.
    • Goed nieuws! Uw garantie is gereed. We sturen het artikel terug naar u.

    Garantieformulier downloaden

    Download de juiste documenten om uw garantie snel te verklaren.

    Betalingen

    Hier vindt u antwoorden op al uw vragen over de verschillende betaalmethoden. Samengesteld door onze klantenserviceteam.

    Welke betaalmethoden accepteert u?

    U kunt bij ons betalen met onder andere creditcard, iDeal, PayPal, AliPay, Bancontact, Google Pay en KBC.

    Kan ik achteraf betalen?

    Helaas bieden wij de optie om achteraf te betalen niet aan.

    Mijn creditcardbetaling lijkt niet door te gaan. Wat is er aan de hand?

    Zorg ervoor dat uw creditcardgegevens correct zijn ingevoerd en dat er voldoende krediet beschikbaar is. Dit zijn de meest voorkomende redenen voor geweigerde betalingen. Als dit niet het geval is, neem dan contact op met uw betalingsprovider. Zij kunnen mogelijk de specifieke reden voor de betalingsproblemen vaststellen.

    Heeft ChromeBurner een veilige betaalomgeving?

    ChromeBurner biedt een uiterst veilige en beveiligde winkelomgeving. Bovendien is de website van ChromeBurner uitgerust met een SSL-certificaat. Deze internationaal erkende beveiligingsmethode zorgt ervoor dat elke transactie veilig is.

    Maattabel

    Hier vindt u antwoorden en informatie over hoe u moet meten en de juiste maat kiezen voor een specifiek motorkledingproduct. Samengesteld door onze klantenserviceteam.

    Hoe meet ik een helmmaat?

    Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van uw hoofd te meten. Dit punt bevindt zich ongeveer 2,5 cm boven de wenkbrauwen, langs de aanzet van uw oor en over de bult aan de achterkant van het hoofd. Op de productpagina van elke helm kunt u zien welke helm het beste past bij uw hoofdomtrek.

    Zijn er verschillende pasvormen?

    Ja, inderdaad, pasvormen worden grofweg ingedeeld in 3 categorieën: rond, ovaal en rond-ovaal. Bij een ronde pasvorm zijn de lengte en breedte van het hoofd bijna gelijk. Bij een ovale pasvorm is de lengte van het hoofd aanzienlijk langer dan de breedte. Bij een rond-ovale pasvorm is de lengte van het hoofd iets groter dan de breedte.

    Zijn helmmaten hetzelfde voor alle merken?

    Over het algemeen wel. Als u bijvoorbeeld een AGV-helm in maat L heeft, heeft u waarschijnlijk ook maat L nodig voor andere merken, maar dit kan niet met 100% zekerheid worden gegarandeerd.

    Hoe weet ik precies welke maat motorhandschoen, jas, schoen of broek ik nodig heb?

    Kleding online kopen kan lastig zijn, daarom hebben we voor elk kledingstuk een maattabel op de productpagina. Daar kunt u zien welke maat het beste voor u is.

    Kon u uw antwoord niet vinden?

    Neem contact op met onze klantenservice.

    Bereikbaar per telefoon van maandag tot vrijdag.

    Klantenservice