AGV Pista GP RR E2206 DOT MPLK Assen 2007 009 Integraalhelm

Maattabel
- +

artikel(en) over

Op voorraad! Besteld binnen ::, vandaag verzonden!
Op voorraad: volgende werkdag verstuurd!
  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: carbon
  • Vizier: Krasvast, Optische klasse 1, Pinlock MaxVision inbegrepen, Tear off voorbereid
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Gratis verzending vanaf €50,- | 30 dagen retourneren
  • Op werkdagen vóór 22:00u besteld, dezelfde dag verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

AGV Pista GP RR E2206 DOT MPLK Assen 2007 009 Integraalhelm

Waarom de AGV Pista GP RR E2206 DOT MPLK Assen 2007 009 bestellen?

Het vijfde ontwerp uit het "Vale's helmets" project is een replica van het helmontwerp dat Valentino Rossi gebruikte tijdens de Nederlandse Grand Prix van 2007 in Assen. Deze legendarische race resulteerde in de 87e eerste plaats in Valentino Rossi's carrière en werd gekenmerkt door een speciale, eenmalige helm ter ere van het 50-jarig jubileum van de legendarische FIAT 500. Het unieke ontwerp, gecreëerd door Aldo Drudi, is een eerbetoon aan de muziek en iconen uit de jaren vijftig en zestig. De graphics tonen een vinylplaat en een nieuwe versie van Valentino, gitaar spelend als "Valentino and the Chihuahuas." Het kleurenpalet bevat pastel, roze en blauwe tinten, wat een verrassing is op een racehelm. Deze unieke graphics, die slechts één keer werden gedragen en nooit werden gereproduceerd, zijn nu beschikbaar als een gelimiteerde editie op 's werelds meest geavanceerde racehelm. Er zijn slechts 2.007 replica helmen geproduceerd, elk geleverd met een speciaal pakket met een brief geschreven door Valentino Rossi waarin hij zijn ideeën achter het ontwerp en zijn herinneringen aan de race deelt. De replica met nummer 46 van dit ontwerp zal aan Valentino worden gegeven voor zijn privécollectie. Fans, verzamelaars en enthousiastelingen; deze kans wil je  niet missen om een uniek stuk uit de geschiedenis van MotoGP te bezitten, dat het verhaal vertelt van een van de grootste sporters in de geschiedenis van deze sport!

Wat zijn de kenmerken van de Pista GP RR helm?

  • Exacte replica van de AGV-helm gebruikt door Valentino Rossi
  • Geleverd met een speciaal pakket met een brief geschreven door Valentino Rossi
  • Nieuwe FIM homologatie voor maximale bescherming tegen hoofdletsel.
  • Extreme Carbon shell van 100% koolstofvezel voor buitengewone lichtheid.
  • Aerodynamisch ontworpen voor optimale prestaties en stabiliteit bij hoge snelheden.
  • Ultravision vizier met 190° panoramisch zicht.
  • 360° Adaptive Fit systeem voor aanpassing van het interieur.
  • Inclusief accessoires zoals een hydratatiesysteem, tear-off kit en meer.
  • Verschillende lagen EPS voor verbeterde veiligheid en rotatiebescherming.
  • Uitgebreid ventilatiesysteem en diverse visoropties voor helder zicht.
  • Voorzien van titanium Double D-retentiesysteem voor veilige pasvorm.
  • Gewicht van slechts 1.450 gram in de eerste helmmaat.
  • De Pista GP RR-helm is ontworpen met als doel de perfectie van obsessie te bereiken.

Ben je toch op zoek naar een andere AGV replica? We hebben nog veel meer AGV replica’s in ons assortiment. Daarnaast hebben we ook nog andere modellen van de AGV Pista GP RR verkrijgbaar.

extra informatie
Merk AGV
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie Pista GP RR
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Race/Sport
Helm pasvorm Neutraal
Homologatie DOT, ECE 22.06, FIM
Sharp score Niet getest
Helm materiaal carbon
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Krasvast, Optische klasse 1, Pinlock MaxVision inbegrepen, Tear off voorbereid
Binnenkant wangkussens met noodontgrendeling, vochtafvoerend, verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie 2 uitlaatpoorten, 5 inlaatpoorten
Helm ontwerp Grafisch
Replica van coureur Valentino Rossi
Kleuren Multicolor
Afwerking Glans
Black Friday Nee
maattabel
SIZE XS S M L XL XXL
HEAD CIRCUM. 53-54 55-56 57-58 59-60 61-62 63-64
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: AGV Pista GP RR E2206 DOT MPLK Assen 2007 009 Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bundles accessoires
Combi deal Maak je gear compleet met zorgvuldig samengestelde bundelproducten en profiteer van bundelkorting!
Bundelprijs
You save +
faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).

Andere producten die mogelijk iets voor u zijn!

Suomy SR-GP Carbon Supersonic ECE 22.06 Zwart Rood Integraalhelm
€81590 €99995
Shark Race-R Pro GP 22.06 Replica Redding Carbon Goud Antraciet DQA Integraalhelm
€799 €1200
HJC RPHA 1 Jerez Red Bull Blue Red Integraalhelm
€79995 €94995
HJC RPHA 1 Toxin Marvel Integraalhelm
€1000
HJC RPHA 1 Quartararo Le Mans Special Integraalhelm
€84995 €99995
Suomy SR-GP Glory Race ECE 22.06 Rood Blauw Integraalhelm
€62895 €73995