This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
artikel(en) over
Het vijfde ontwerp uit het "Vale's helmets" project is een replica van het helmontwerp dat Valentino Rossi gebruikte tijdens de Nederlandse Grand Prix van 2007 in Assen. Deze legendarische race resulteerde in de 87e eerste plaats in Valentino Rossi's carrière en werd gekenmerkt door een speciale, eenmalige helm ter ere van het 50-jarig jubileum van de legendarische FIAT 500. Het unieke ontwerp, gecreëerd door Aldo Drudi, is een eerbetoon aan de muziek en iconen uit de jaren vijftig en zestig. De graphics tonen een vinylplaat en een nieuwe versie van Valentino, gitaar spelend als "Valentino and the Chihuahuas." Het kleurenpalet bevat pastel, roze en blauwe tinten, wat een verrassing is op een racehelm. Deze unieke graphics, die slechts één keer werden gedragen en nooit werden gereproduceerd, zijn nu beschikbaar als een gelimiteerde editie op 's werelds meest geavanceerde racehelm. Er zijn slechts 2.007 replica helmen geproduceerd, elk geleverd met een speciaal pakket met een brief geschreven door Valentino Rossi waarin hij zijn ideeën achter het ontwerp en zijn herinneringen aan de race deelt. De replica met nummer 46 van dit ontwerp zal aan Valentino worden gegeven voor zijn privécollectie. Fans, verzamelaars en enthousiastelingen; deze kans wil je niet missen om een uniek stuk uit de geschiedenis van MotoGP te bezitten, dat het verhaal vertelt van een van de grootste sporters in de geschiedenis van deze sport!
Ben je toch op zoek naar een andere AGV replica? We hebben nog veel meer AGV replica’s in ons assortiment. Daarnaast hebben we ook nog andere modellen van de AGV Pista GP RR verkrijgbaar.
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).