Reken af met uw account
This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Afrekenen als een nieuwe klant
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
De AGV Pista GP RR staat bekend als één van 's werelds meest geavanceerde racehelmen en is het vlaggenschip van AGV. In nauwe samenwerking met de legendarische Valentino Rossi is deze hardcore racehelm nu al enkele jaren beschikbaar voor enthousiaste motorliefhebbers overal ter wereld. De kern van de AGV Pista GP RR is zijn volledig met carbon versterkte buitenschaal, wat resulteert in een buitengewoon stijve en lichte racehelm met een gewicht van slechts 1450 gram.
De Futuro Carbonio Forgiato is een speciale editie van deze iconische racehelm. Met zijn buitenkant vervaardigd uit het exclusieve Carbonio Forgiato, belichaamt deze helm ongeëvenaarde kracht en stijl. Maar dat is niet alles. Het vizier en de details zijn ondergedompeld in het hypnotiserende Elettro Iridium blauw, wat een vleugje elektrische elegantie toevoegt aan het geheel. Als deze Pista GP RR niet de helm is die je zoekt, bekijk dan de overige AGV integraalhelmen uit onze collectie.
Een opvallende vernieuwing aan de Pista GP RR is de toevoeging van de PRO spoiler, die zorgt voor verbeterde aerodynamica. Deze spoiler is ontworpen om bij een valpartij direct los te breken van de helm, waardoor je niet vast komt te zitten achter obstakels.
Deze helm biedt optimale ventilatie met metalen ventilatieopeningen, vijf luchtinlaten aan de voorkant, en twee luchtuitlaten aan de achterkant. Het actieve luchtkanaal zorgt voor extra koeling. Bovendien zijn de ventilatieopeningen voorzien van verwijderbare covers voor aanpassingen naar wens. Een helm die functionaliteit en stijl perfect combineert.
De binnenvoering is volledig uitneembaar, wasbaar en behandeld met een antibacteriële coating. De wangstukken zijn voorzien van een veiligheidssysteem om hulpdiensten in staat te stellen de helm veilig te verwijderen in geval van een ongeval. Een opmerkelijke functie is het geïntegreerde drinksysteem in de helm. Sluit deze aan op een Camelbak en je bent klaar voor de race.
Deze Pista GP RR wordt geleverd met een Optical Class 1 helder vizier én een iridium blauw vizier met een extreem breed gezichtsveld (190 graden horizontaal en 85 graden verticaal). Daarnaast is er een viziervergrendeling om te voorkomen dat het vizier bij hoge snelheden van +200 km/h openklapt. Het compacte viziermechanisme is volledig vervaardigd uit metaal en verzonken in de helm.
Vind je de helm wel mooi, maar is de kleur niet helemaal jouw smaak? We hebben hier alle beschikbare kleuren van de Pista GP RR!
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).