AGV Pista GP RR MPLK Intrepido Mat Carbon Zwart Rood Integraalhelm

Maattabel
- +

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: carbon
  • Vizier: Krasvast, Optische klasse 1, Pinlock MaxVision inbegrepen, Tear-offs included, Transparant
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

AGV Pista GP RR MPLK Intrepido Mat Carbon Zwart Rood Integraalhelm

De AGV Pista GP RR staat bekend als één van 's werelds meest geavanceerde racehelmen en is het vlaggenschip van AGV. In nauwe samenwerking met de legendarische Valentino Rossi is deze hardcore racehelm nu al enkele jaren beschikbaar voor enthousiaste motorliefhebbers overal ter wereld. De kern van de AGV Pista GP RR is zijn volledig met carbon versterkte buitenschaal, wat resulteert in een buitengewoon stijve en lichte racehelm met een gewicht van slechts 1450 gram.

Pista GP RR Kenmerken:

Een opvallende vernieuwing aan de Pista GP RR is de toevoeging van de PRO spoiler, die zorgt voor verbeterde aerodynamica. Deze spoiler is ontworpen om bij een valpartij direct los te breken van de helm, waardoor je niet vast komt te zitten achter obstakels.

  • Buitenschaal gemaakt van 100% carbon
  • EPS binnenschaal met meerdere densiteiten
  • Verkrijgbaar in vier schaalmaten (XS-S), (M), (L), (XL/XXL)
  • Gewicht: 1450 gram (+/- 50 gram)
  • Geïntegreerde PRO achterspoiler
  • ECE 22.06 en DOT gecertificeerd
  • FIM Racing homologatie

Ventilatie:

Deze helm biedt optimale ventilatie met metalen ventilatieopeningen, vijf luchtinlaten aan de voorkant, en twee luchtuitlaten aan de achterkant. Het actieve luchtkanaal zorgt voor extra koeling. Bovendien zijn de ventilatieopeningen voorzien van verwijderbare covers voor aanpassingen naar wens. Een helm die functionaliteit en stijl perfect combineert.

  • Vijf luchtinlaten aan de voorzijde van de helm
  • Twee luchtuitlaten aan de achterzijde van de helm
  • Actief luchtkanaal voor rijderkoeling
  • Verwijderbare covers voor de ventilatieopeningen

Binnenvoering:

De binnenvoering is volledig uitneembaar, wasbaar en behandeld met een antibacteriële coating. De wangstukken zijn voorzien van een veiligheidssysteem om hulpdiensten in staat te stellen de helm veilig te verwijderen in geval van een ongeval. Een opmerkelijke functie is het geïntegreerde drinksysteem in de helm. Sluit deze aan op een Camelbak en je bent klaar voor de race.

  • Emergency Quick Release System (snel verwijderbare wangstukken)
  • Aanpasbare binnenvoering voor een perfecte pasvorm

Vizier:

Deze Pista GP RR wordt geleverd met een Optical Class 1 helder vizier met een extreem breed gezichtsveld (190 graden horizontaal en 85 graden verticaal). Daarnaast is er een viziervergrendeling om te voorkomen dat het vizier bij hoge snelheden van +200 km/h openklapt. Het compacte viziermechanisme is volledig vervaardigd uit metaal en verzonken in de helm.

  • Wordt geleverd met een helder vizier
  • Extreem breed gezichtsveld (190 graden horizontaal en 85 graden verticaal)
  • Optic Class 1 vizier van 4-5 mm dik
  • Pinlock voorbereid
  • Inclusief Maxvision 120 Pinlock
  • Voorbereid voor tear-offs (set tear-offs inbegrepen)
  • XQRS viziermechanisme voor eenvoudige vervanging van het vizier
  • Metalen scharniermechanisme
  • Verzonken viziervergrendeling in de helm

Overige specificaties

  • Dubbel-D sluiting
  • Verwijderbare ademdeflector
  • Verwijderbare kinflap
  • Afneembaar drinksysteem

Vind je de helm wel mooi, maar is de kleur niet helemaal jouw smaak? We hebben hier alle beschikbare kleuren van de Pista GP RR!

extra informatie
Merk AGV
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie Pista GP RR
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Race/Sport
Homologatie DOT, ECE 22.06, FIM
Sharp score Niet getest
Helm materiaal carbon
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Krasvast, Optische klasse 1, Pinlock MaxVision inbegrepen, Tear-offs included, Transparant
Binnenkant wangkussens met noodontgrendeling, verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie 2 uitlaatpoorten, 5 inlaatpoorten
Attention

Attentie: Helmen worden verkocht met een transparant vizier, tenzij anders vermeld.

Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Rood, Zwart
Kleur zwart
Afwerking Mat
maattabel
SIZE XS S MS ML L XL XXL
HEAD CIRCUM. 53-54 55-56 57-58 59-60 60-61 61-62
63-64
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: AGV Pista GP RR MPLK Intrepido Mat Carbon Zwart Rood Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).