exclamation
Reken af met uw account
This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Afrekenen als een nieuwe klant
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
Grijp het stuur en volg je pad - met de Airoh Commander 2 ben je klaar voor elk avontuur. Drie gebruiksmodi zorgen voor maximale veelzijdigheid, terwijl het aerodynamische design en hoogwaardige materialen maximaal comfort en bescherming bieden. Kies tussen Full Carbon 6K of Composite Carbon en profiteer van het geoptimaliseerde ventilatiesysteem, ontwikkeld in de windtunnel. De Commander 2 zet nieuwe standaarden op het gebied van veiligheid en comfort: het ASN-systeem (Airoh Sliding Net) vermindert de impactkracht, terwijl het AEFR-systeem (Airoh Emergency Fast Release) het verwijderen van de helm in noodgevallen vergemakkelijkt. Een extra breed vizier met A3S (Airoh Automatic Antifog System) garandeert helder zicht, terwijl het Pinlock® 120 XLT Max Vision-inzetstuk extra bescherming biedt tegen beslaan. Aangevuld met opvallende graphics, overtuigt de helm niet alleen functioneel, maar ook visueel.
Kenmerken:
Specificaties:
Compatibiliteit:
Inhoud:
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).