Airoh Spark 2 Spinner Oranje Mat Integraalhelm

Maattabel
- +

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: polycarbonaat
  • Vizier: Anti mist, Krasvast, Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock MaxVision inbegrepen, Verwijderbaar zonder gereedschap
  • Kinband sluiting: Micrometrische
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

Airoh Spark 2 Spinner Oranje Mat Integraalhelm

De Airoh Spark 2 is jouw ideale metgezel voor op de motor, waar stijl, prestatie en comfort samenkomen in één helm. Deze helm is ontworpen voor motorrijders die hun passie voor twee wielen willen aanwakkeren. De Spark 2 is gemaakt met twee verschillende schalen van High Resistant Thermoplastic (HRT) die duurzaamheid bieden zonder in te leveren op comfort. De opvallende vormgeving en grafische details van de Spark 2 zijn niet alleen visueel aantrekkelijk, maar verbeteren ook de aerodynamische efficiëntie van de helm. Of je nu door de stad rijdt of bochtige wegen verkent, de Spark 2 houdt je koel en comfortabel dankzij het geavanceerde ventilatiesysteem, uitvoerig getest in een windtunnel.

Kenmerken van de Spark 2

  • Full Face met agressieve en aerodynamische lijnen: De Spark 2 heeft een strak ontwerp met scherpe lijnen, wat niet alleen zorgt voor een opvallend uiterlijk maar ook de aerodynamica verbetert. Het full-face ontwerp biedt maximale bescherming, zodat je veilig en stijlvol de weg op gaat.
  • ECE 22 06 goedgekeurd: Veiligheid staat voorop, en de Spark 2 voldoet aan de nieuwste ECE 22 06 normen, wat betekent dat je beschermd bent onder de zwaarste omstandigheden.
  • Micrometrische kinsluiting: Het micrometrische retentiesysteem maakt eenvoudige aanpassingen mogelijk en zorgt voor een veilige pasvorm elke keer dat je de helm draagt, wat zowel handig als veilig is.
  • Vizier met Extra breed zicht, ATVR (Airoh Tool-less Visor Removal), Antifog, Vergrendelingssysteem, Kras- en UV-bestendig: Het vizier van de Spark 2 biedt een uitzonderlijk breed gezichtsveld, wat cruciaal is voor veilig rijden. Met het Airoh Tool-less Visor Removal (ATVR) systeem vervang je het vizier snel en eenvoudig, terwijl de antifog coating en de Pinlock® 70 Max Vision lens zorgen voor helder zicht in alle weersomstandigheden. Het vizier is ook kras- en UV-bestendig, wat zorgt voor langdurige helderheid en bescherming.
  • Binnenvoering: Coolmax®, Superior Performance Technical Textiles 2dry Microsense Sanitized, Verwijderbaar en Wasbaar, Hypoallergeen: Comfort is essentieel, en de Spark 2 levert dat met zijn hoogwaardige binnenvoering. Gemaakt van Coolmax® en andere geavanceerde stoffen, is de binnenvoering hypoallergeen, en kan gemakkelijk worden verwijderd om te wassen, zodat je helm fris en comfortabel blijft, rit na rit.

Extra's van de Spark 2

  • Double Stop Wind (zomer en winter): Pas je helm aan voor elk seizoen met de Double Stop Wind functie, zodat je altijd comfortabel blijft, ongeacht het weer.
  • Pinlock® 70 MaxVision inbegrepen: Beslaan van het vizier is verleden tijd met de meegeleverde Pinlock® 70 MaxVision lens, die zorgt voor helder zicht onder alle omstandigheden.
  • Verwijderbare nose cover: De verwijderbare nose cover biedt extra bescherming tegen de wind, wat je rit comfortabeler maakt, vooral op koudere dagen.

Meer zien? Neem dan een kijkje op onze Airoh Helmen categoriepagina.

extra informatie
Merk Airoh
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie Spark 2
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Adventure/Touring, Urban/Street
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal polycarbonaat
Kinband sluiting Micrometrische
Vizier Anti mist, Krasvast, Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock MaxVision inbegrepen, Verwijderbaar zonder gereedschap
Binnenkant wangkussens met noodontgrendeling, vochtafvoerend, verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie 1 inlaatpoort, Meerdere uitlaatporten
Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Grijs, Oranje, Zwart
Kleur grijs
Afwerking Mat
maattabel
Sizes
Measures

XS

53-54 cm

S

55 -56 cm

M

57-58 cm

L

59-60 cm

XL

61-62 cm

XXL

63 cm
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: Airoh Spark 2 Spinner Oranje Mat Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).