Alpinestars S-M10 TLD Edition 25 Donkerblauw Oranje Geel Fluo Rood Offroad Helm

Maattabel
- +

  • Type helm: Offroadhelm
  • Helm materiaal: carbon
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

Alpinestars S-M10 TLD Edition 25 Donkerblauw Oranje Geel Fluo Rood Offroad Helm

Het doel van de Alpinestars Supertech helmserie was om de meest geavanceerde, beschermende en prestatieverhogende helmen ter wereld te creëren voor rijders. Met de S-M10 heeft het helmontwikkelingsteam van Alpinestars de helm zo ontworpen dat hij de perfecte mix biedt van uitstekende ventilatie en ongeëvenaard comfort, om een helm te creëren met het lichtst mogelijke gewicht, zonder op enig ander front concessies te doen.

Het ontwerp van de S-M10 biedt een glad, aantrekkelijk, aerodynamisch profiel dat gestroomlijnd is en vrij van externe kanalen en kenmerken die als belastingspunt kunnen fungeren bij een impact of de algehele integriteit van de helmconstructie kunnen aantasten. De oppervlaktekromming bevordert verminderde wrijving bij impact, waardoor afbuiging mogelijk is en de meest efficiënte overdracht van energie om het hoofd van de rijder te beschermen tegen directe krachten op de schedel en doorverwezen naar de nek en wervelkolom.

Constructie

  • De schaalconstructie van de helm maakt gebruik van een zeer geavanceerde giettechnologie met een combinatie van meerdere composieten: 1) 3K Carbon, een hoge dichtheid koolstof buitenlaag die de sterkte en efficiëntie van energiedissipatie over de schaal verbetert, 2) Unidirectioneel koolstofcomposiet dat aanzienlijk grotere radiale sterkte rond de schaal biedt, compressie voorkomt maar gecontroleerde afbuiging toelaat om overgedragen impactenergie te verminderen, en 3) Aramidevezellaag die essentiële penetratiebescherming biedt. Deze combinatie van lagen krijgt nog betere prestaties met een epoxyharsbinding die de best mogelijke sterkte en energiebeheer biedt; beperkte afbuiging van de buitenschaal betekent dat de energie breder verspreidt en beter wordt geabsorbeerd door de 4-dichtheid EPS voering.
  • Het resultaat van het unieke schaallegproces dat wordt gebruikt in de S-M10 constructie resulteert in uiterst effectieve impactbescherming. De S-M10 overtreft de huidige helmregulatiestandaarden voor lineaire en schuine impactprestaties. Voor directe lineaire impacts, wat een impact is met een hoek van 90 graden tussen de helm en een object, overtreft de SM10 de nieuwe ECE 22.06 standaard voor 2024 gemiddeld met 46% voor impacts met normale snelheid. Nieuw voor de ECE 22.06 standaard, nu ook eisen voor lage- en hoge-snelheids lineaire impacts waarbij de SM10 de nieuwe ECE 22.06 Peak Lineaire Acceleratiestandaarden met respectievelijk 23% en 28% overtreft.

Belangrijke kenmerken

  • De schaaloplossing van de S-M10 zorgt ervoor dat elke helm pasvorm zijn eigen geschikte schaalmaat heeft om de meest anatomische oplossing te leveren voor de grote verscheidenheid aan pasbehoeften wereldwijd, met 4 verschillende schaalmaten S, M, L, en XL en 6 consumentenmaten van XS tot XXL om ervoor te zorgen dat rijders de juiste pasvorm hebben die niet alleen het comfort verbetert en het totale gewicht vermindert, maar vooral de effectiviteit van de helm bij een impact verbetert.
  • Hernieuwde kinbeugel met een nieuw profiel, waarbij het basisgebied specifiek is gevormd om een ontlastingssectie te bieden, verhoogd om het sleutelbeen vrij te maken, met een nieuwe zachtere EPS-voering die zich uitstrekt voorbij de schaal van de helm zelf, en bedekt met een flexibelere rubberen compound die de kans op enig soort sleutelbeenletsel vermindert.
  • Gepatenteerd A-Head afstelsysteem maakt eenvoudige aanpassing van de hoek en hoogte waarop de helm op het hoofd zit mogelijk.
  • Uiterst geventileerde helm met 28 individuele in- en uitlaatpoorten, exclusief het oogportaal, met 18 inlaten en 10 uitlaten.
  • Nieuwe eject-technologie omvat het eject helmontgrendelingssysteem.
  • Lichtgewicht ECE 1260g en 1310g met zijpads en 1370g met vizierverlenging.
  • De S-M10 voldoet aan ECE R 22.06.
  • En voor rotatieversnelling en schuine impactprestaties, waarbij impactenergie vanuit een hoek anders dan een lineaire 90-graden, of rechte hoek rechte impact komt, overtreft de S-M10 de nieuwe ECE 22.06 Peak Rotatieversnellingsstandaard met 76%.
  • Verwijderbare zijpads gemaakt van een semi-zachte polymeer voor extra bescherming bieden een groter contactoppervlak om impactenergie te helpen verspreiden.
  • MIPS Multi-directioneel Impactbeschermingssysteem.
  • ERS Noodvizierontgrendeling en een nieuwe Vizierverlenging om bescherming te bieden tegen opspattend vuil en de zon.
  •  
extra informatie
Merk Alpinestars
Is on Sale Nee
Type helm Offroadhelm
Helm Serie S-M10
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Motorcross/Enduro
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal carbon
Kinband sluiting Dubbel-D
Binnenkant wangkussens met noodontgrendeling, MIPS, verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie Meerdere inlaatporten, Meerdere uitlaatporten
Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Blauw, Fluoriserend geel, Oranje, Rood
Kleur zwart
Afwerking Glans
maattabel
International size Head measurement (cm)
XS 53-54
S 55-56
M 57-58
L 59-60
XL 61-62
2XL 63-64
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: Alpinestars S-M10 TLD Edition 25 Donkerblauw Oranje Geel Fluo Rood Offroad Helm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).