Arai Concept-XE Frost Zwart Integraalhelm

Maattabel
- +

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: glasvezel / fiber mix
  • Vizier: Anti mist, Pinlock MaxVision inbegrepen
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

Arai Concept-XE Frost Zwart Integraalhelm

De jaren '80. Naked motorfietsen. Een stijl en cultuur waardoor je je anders voelde dan alle anderen. Maak kennis met de Concept-XE. Deze helm herinnert aan de eenvoudige maar agressieve stijl van die tijd en komt uit het hart van Arai R&D. Een motorhelm met een retro uiterlijk, maar wel met alle functionaliteiten die je van een moderne Arai-helm mag verwachten.

De brute eenvoud van de Concept-XE is het product van de verbeelding, maar vergis je niet, hoewel de retrostijl de aandacht trekt, moest hij de strenge interne testen van Arai doorstaan. Dus onder het agressieve uiterlijk vind je een sterke, lichtgewicht PB e-cLc shell, met een gladde en ronde vorm, versterkt met Arai's eigen perifere riem, om over oppervlakken te glijden en obstakels af te wimpelen. Het VAS-VC viziersysteem, met zijn mechanische retrolook, verbetert de kijkprestaties nog verder door het draaipunt van het vizier te verlagen om een gladde bovenkant van de schaal te maximaliseren.

Hoewel een knipoog naar het verleden, is de Concept-XE een helm van het heden. Klaar voor een generatie moderne rijders die een nieuwe, oude stijl eisen - maar met de prestaties en het comfort die alleen een Arai kan bieden.

Eigenschappen van de Concept-XE

Algemeen

  • Buitenste schaal PB e-cLc
  • Variable Axis System (VAS)

Ventilatie

  • Free Flow System (FFS)
  • Verborgen luchtkanaal

Ventilatie voorkant

  • Wenkbrauw ventilatieinlaten
  • Inner chin (bar) vent shutter

Ventilatieachterkant

  • Nekuitlaat
  • Zij-uitlaten

Aerodynamica

  • Vaste Kin Spoiler

Vizier

  • VAS Max Vision Visor met De-Mist optie
  • Nieuwe viziervergrendeling
  • Pinlock inbegrepen

Interieur

  • Antimicrobiële voering
  • Vervangbare wangkussens
  • Vervangbare voering
  • Speaker pockets
  • Facial Contour System (FCS)
  • 5mm ’’Peel Away’’ wangkussens
  • 5mm ’’Peel Away’’ kroonpadding

Comfort

  • Emergency Release System (ERS)

Keuring

  • ECE R22-06
extra informatie
Merk Arai
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie Concept-XE
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Chopper/Retro, Urban/Street
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal glasvezel / fiber mix
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Anti mist, Pinlock MaxVision inbegrepen
Binnenkant wangkussens met noodontgrendeling, verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie 3 inlaatpoorten, 3 uitlaatpoorten
Extra informatie Speaker Pockets
Helm ontwerp Mono-kleurige
Kleuren Zwart
Kleur zwart
Afwerking Mat
maattabel
XS 53-54 cm
S 55-56 cm
M 57-58 cm
L 59-60 cm
XL 61-62 cm
2XL 63-54 cm
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: Arai Concept-XE Frost Zwart Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).