Arai TOUR-X5 Cosmic Fluo Geel Adventure Helm

Maattabel
- +

  • Type helm: Adventurehelm
  • Helm materiaal: glasvezel / fiber mix
  • Vizier: Pinlock MaxVision inbegrepen, Verwijderbaar zonder gereedschap
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

Arai TOUR-X5 Cosmic Fluo Geel Adventure Helm

  • Nieuw VAS-A viziersysteem ontworpen om de Glancing-Off prestaties te maximaliseren
  • Mogelijkheden voor avontuur, off-road en op de weg
  • Verbeterde kinbeugel, 5 mm breder aan elke kant, voor comfortabel op- en afzetten
  • Nieuw voorhoofdslogo kanaal voor uitstekende ventilatie
  • Vlakke plek aan de zijkant van de schaal voor eenvoudige installatie van communicatieapparatuur

Het is tijd voor een nieuw avontuur met de gloednieuwe Tour-X5! Het is tijd om de wereld te ontdekken!

De Tour-X5 is een volledig herontworpen helm, boordevol nieuwe functies. Zoals bij alles van Arai, wordt elke verbetering gemaakt met een prioriteit voor bescherming. En dit nieuwe model brengt ons dichter bij de ideale Arai-vorm voor bescherming.

Een van de grootste veranderingen is het viziersysteem en het vizier. Het nieuwe VAS-A viziersysteem, afgeleid van het VAS-V systeem ontwikkeld voor de RX-7V, is ontworpen om de Glancing-Off prestaties te maximaliseren, wat betekent meer oppervlak om impactenergie af te laten glijden en biedt tegelijkertijd eenvoudige installatie en verwijdering van het vizier en de piek. Het vizier zelf is opnieuw ontworpen voor verhoogde zichtbaarheid en Glancing-Off prestaties, en is nu een Max Vision vizier, dus een Pinlock lens kan gemakkelijk worden geïnstalleerd. Het nieuwe VAS-A viziersysteem maakt het ook makkelijker om zonder gereedschap te wisselen naar een van de andere stijlen. Je kunt kiezen tussen Adventure, Off-road en Road

Andere verbeteringen zijn onder andere een volledig nieuw ventilatiesysteem. Het ventilatiesysteem van de Tour-X5 is het tweede model dat het 3D-logo kanaal heeft, dat eerder geïntroduceerd was op de Quantic. Aangevuld met de nieuwe AR Spoiler en de laatste versie van de Delta Duct, de Delta Duct 6, heeft de Tour-X5 ook een volledig nieuwe kinventilatie. Het ventilatiesysteem van de Tour-X5 zal voldoende luchtstroom hebben om je koel te houden, wat er ook gebeurt. Daarnaast kan het binnenste ventilatiepoortje lucht naar de mond of het vizier sturen voor meer ontwaseming. Zoals bij elk Arai model zijn ventilatieonderdelen zoals het 3D Logo Kanaal, AR Spoiler en Delta Duct 6 ontworpen om af te breken tijdens een impact voor maximale Glancing Off prestaties.

Aan de binnenkant is het interieur volledig verwijderbaar, met een verstelbaar kussen aan de achterkant van de kroonvoering. Een herontworpen neusdeflector zal het gebruik van een bril makkelijker maken. FCS wangkussens zullen een stevige pasvorm geven, zowel op de weg als off-road.

extra informatie
Merk Arai
Is on Sale Nee
Type helm Adventurehelm
Helm Serie Tour-X5
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Adventure/Touring
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal glasvezel / fiber mix
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Pinlock MaxVision inbegrepen, Verwijderbaar zonder gereedschap
Binnenkant wangkussens met noodontgrendeling, verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie Meerdere inlaatporten, Meerdere uitlaatporten
Extra informatie Voorbereid voor een universeel communicatiesysteem, Speaker Pockets
Attention

Let op: een piek is inbegrepen.

Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Fluoriserend geel, Wit, Zwart
Kleur fluorgeel
Afwerking Glans
maattabel
XS 53-54 cm
S 55-56 cm
M 57-58 cm
L 59-60 cm
XL 61-62 cm
2XL 63-64 cm
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: Arai TOUR-X5 Cosmic Fluo Geel Adventure Helm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).