exclamation
Reken af met uw account
This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Afrekenen als een nieuwe klant
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
De Bullitt is een iconisch product, een helm geworteld in een legendarisch verleden vermengd met een stijl en ontwerp die het best kunnen worden omschreven als retro-toekomst. Geïnspireerd door de legendarische Bell Star-helmen uit de jaren 60 en 70, werd de Bullitt meteen een klassieker op het moment dat hij op straat kwam. Bell gebruikt alleen materialen van de hoogste kwaliteit, tot aan de laatste steek van het echt lederen interieur, om dit functionele kunstwerk te creëren.
De Bullitt Carbon is een integraalhelm van Bell. In vergelijking met andere soorten helmen bieden integraalhelmen de beste algemene bescherming omdat ze je hele hoofd en gezicht bedekken. Bij het kiezen van een nieuwe helm en wanneer veiligheid uw hoogste prioriteit heeft, is een integraalhelm altijd de juiste keuze. De belangrijkste taak van een helm is natuurlijk het bieden van bescherming. Deze Bullitt Carbon is gemaakt van carbon en biedt daardoor het voordeel van een zeer lichte constructie en superieure energieverdeling bij impact. Bovendien ziet het er cool uit!
De sluiting van de kinriem is een belangrijk onderdeel van de effectiviteit van de helm bij een val, en het is ook het onderdeel waarmee u het meest communiceert bij het op- of afzetten van de helm. De Bullitt Carbon heeft een Double-D gesp. Dit is het oudste type gesp en heeft in vergelijking met de andere soorten kinriemsluitingen het eenvoudigste ontwerp. Toch wordt het tegenwoordig beschouwd als een van de veiligste sluitingen. Bovendien zijn dubbel-D-kinbanden het enige type gesp dat op het circuit is toegestaan.
Alle helmen in onze collectie zijn gecertificeerd en legaal voor Europese wegen. Deze helm is ECE 22.05 goedgekeurd. Let op: De afbeeldingen tonen de helm met op de achterkant een sticker met DOT keuring. De helm die wij verkopen is echter alleen ECE gekeurd.
Naast het standaard transparante vizier dat op de helm wordt gemonteerd, wordt de Bullitt Carbon geleverd met een extra dark smoke vizier.
Naast veiligheid is comfort de sleutel tot elke goede helm, daarom is deze helm uitgerust met een ventilatiesysteem met meerdere in- en uitlaatpoorten die je hoofd fris en koel houden. Daarnaast is de helm voorzien van een uitneembare binnenvoering, wat het mogelijk maakt om de binnenkant te wassen en fris te houden.
Deze helm heeft een aantal mooie eigenschappen die meteen in het oog springen als je deze helm voor het eerst ziet. Over de gehele schaal van de helm is het bekende carbon patroon terug te zien. Daarnaast moet de helm het hebben van de kleinere details, zoals het chique zilveren scharnierpunt van het vizier en het wit/rode Bell-logo op de voorkant van de helm.
Attentie: Helmen worden verkocht met een transparant vizier, tenzij anders vermeld.
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).