Bell Eliminator Wit Integraalhelm

Maattabel
- +

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: glasvezel / fiber mix
  • Vizier: Anti mist, Optische klasse 1, Transparant
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

Bell Eliminator Wit Integraalhelm

De Bell Eliminator staat als een testament van gedurfde, assertieve straatprestaties. Met zestig jaar aan helmontwikkeling combineert deze no-nonsense helm het essentiële tot een lichtgewicht en comfortabele pasvorm zonder in te boeten op de legendarische beschermingscapaciteiten. Geïnspireerd door de high-octane wereld van autoraces, beschikt het over een schaal van composietglasvezel, aanpasbaar voor gebruik met een condensvrij vizier of klep. Of je nu rubber brandt op de dragstrip, door canyonbochten snijdt of de stedelijke jungle domineert, de Eliminator is jouw ticket voor een dominante aanwezigheid en ongeëvenaarde veiligheid op de straten.

Kenmerken van de Bell Eliminator Integraalhelm

  • Provision Anti-condens Vizier met Klasse 1 Optiek: Geniet van kristalhelder zicht onder alle omstandigheden dankzij het anti-condens vizier, ontworpen om zichtbaarheid en veiligheid te behouden met premium optische kwaliteit.
  • Optionele Klep Beschikbaar: Pas je look en functionaliteit aan met een optionele klep, gemakkelijk verwisselbaar om aan je rij- en stijlvoorkeuren te voldoen.
  • Gewicht en Comfort: De ECE-versie weegt ongeveer 1144g (maat M), wat zorgt voor comfort zonder veiligheid op te offeren.
  • Compatibiliteit met Elektronica: Geïntegreerde verzonken EPS-luidsprekerzakken maken het gemakkelijk om je favoriete communicatieapparaten te passen, wat je rit verbetert met naadloze connectiviteit.

Extra's bij de Bell Eliminator Integraalhelm

  • Anti-condens Coating: Houd je zicht helder met het anti-condens vizier, wat zorgt voor condensvrij zicht om je te concentreren op de weg voor je.
  • Snel Droogende Binnenbekleding: Blijf droog en comfortabel met binnenbekleding die vocht snel afvoert.
  • Compatibel met Bril: Ontworpen om rijders die een bril dragen te accommoderen, zodat iedereen kan rijden met optimaal zicht en comfort.

Klaar om je rijervaring te verhogen met de Bell Eliminator? Neem contact met ons op voor meer details of om je perfecte helm te vinden. Verken meer Bell helmen op onze Bell Helmen categoriepagina en bereid je voor op je volgende avontuur met vertrouwen en stijl.

extra informatie
Merk Bell
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie Eliminator
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Chopper/Retro, Urban/Street
Helm pasvorm Neutraal
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal glasvezel / fiber mix
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Anti mist, Optische klasse 1, Transparant
Binnenkant vochtafvoerend, verwijderbaar, geschikt voor een bril, wasbaar
Ventilatie 2 inlaatpoorten
Extra informatie Voorbereid voor een universeel communicatiesysteem
Attention

Attentie: Helmen worden verkocht met een transparant vizier, tenzij anders vermeld.

Helm ontwerp Mono-kleurige
Kleuren Wit
Afwerking Glans
maattabel
Size Circumference Cheek Pads
XS 53-54 cm 45 mm
S 55-56 cm 40 mm
M 57-58 cm 35 mm
M/L 58-59 cm 40 mm
L 59-60 cm 40 mm
XL 61-62 cm 35 mm
2XL 63-64 cm 30 mm
3XL 65-66 cm 25 mm
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: Bell Eliminator Wit Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).