This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
Op voorraad! Besteld binnen ::, vandaag verzonden!
Op voorraad: volgende werkdag verstuurd!
Het origineel waarmee het allemaal begon, de Moto-3 is een echte pionier in de wereld van helmen met zijn sportieve, retro-ontwerp dat door velen wordt nagebootst. Toen de originele Moto-3 eind jaren 70 werd gemaakt, was het een product dat zijn tijd ver vooruit was. De huidige Moto-3 is snel de industriestandaard aan het worden op het gebied van prestaties en stijl en is qua stijl alles wat het ooit was, met de extra voordelen van moderne veiligheid en productieverbeteringen. Van de schaal van fiberglass tot de met EPS gevoerde kinbeugel, Bell liet geen detail ongepolijst.
De Moto-3 is een geweldige offroad helm van Bell voor Retro Motocross/Enduro rijders. Deze helmen zijn speciaal ontworpen om je de beste ervaring te geven bij het rijden in het vuil. Offroad-helmen hebben een grotere opening voor het gebruik van een MX-bril. Ze hebben ook een grote peak om zonlicht tegen te houden en je te beschermen tegen rondslingerend vuil, laaghangende takken en het ruime kinstuk zorgt voor meer ventilatie.
Deze motorhelm is gemaakt van een mix van fiberglass vezels en is sterker dan een schaal van polycarbonaat. Deze helmen zijn lichtgewicht, duurzaam en enigszins flexibel, waardoor ze een uitstekende impactabsorptie hebben.
De sluiting van de kinband is een belangrijk onderdeel van de effectiviteit van de helm bij een val, en het is ook het onderdeel waarmee u het meest communiceert bij het op- en afzetten van de helm. De Moto-3 heeft een dubbel-D gesp. Dit is het oudste type gesp en heeft in vergelijking met de andere soorten kinbandsluitingen het eenvoudigste ontwerp. Toch wordt het tegenwoordig beschouwd als een van de veiligste sluitingen.
Alle helmen in onze collectie zijn gecertificeerd en legaal voor Europese wegen. Deze helm is ECE 22.05 goedgekeurd. Let op: De afbeeldingen tonen de helm met op de achterkant een sticker met DOT keuring. De helm die wij verkopen is echter alleen ECE gekeurd.
Naast veiligheid is comfort de sleutel tot een goede helm. Deze helm is voorzien van een ventilatiesysteem met ventilatieopeningen op het kinstuk om je hoofd koel te houden. Het interieur van deze helm is voorzien van een Ionic+ Antimicrobial Comfort Padding. De sneldrogende binnenvoering helpt zweet te beheersen terwijl zilver wordt gebruikt voor geurbestrijding. Daarnaast is de helm voorzien van een uitneembaar interieur, waardoor het mogelijk is om het interieur te wassen en fris te houden.
Deze helm heeft een aantal mooie eigenschappen die meteen in het oog springen als je deze helm voor het eerst ziet. De helm heeft een leuke, ietwat retro uitstraling dankzij de old-school peak en het vintage-helmdesign. De stijlvolle zwarte kleur met matte finish komt goed tot zijn recht door het mono-color design. Daarnaast moet de helm het hebben van de kleinere details zoals de glossy merknaam en helmtype op de zijkant en het glossy Bell-logo op de voorkant van de helm. Al met al is de Bell Moto-3 helm een uitstekende keuze voor motorrijders die op zoek zijn naar een helm die zowel stijlvol als functioneel is.
Let op: een piek is inbegrepen.
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).