Reken af met uw account
This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Afrekenen als een nieuwe klant
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
Stap in de wereld van geavanceerde motorsportbescherming met de Bell Pro Star FIM Matzwarte helm. Deze helm vertegenwoordigt de perfecte samensmelting van innovatie en stijl en is een echte technologische krachtpatser die elke motorrijder zal aanspreken. Ontworpen om te voldoen aan de strenge normen van het FIM Racing Homologation Program, biedt de Pro Star FIM niet alleen ongeëvenaarde veiligheid, maar ook compromisloze esthetiek.
De schaal van deze integraalhelm is gemaakt vancarbon. Carbonvezel wordt vaak gekozen als materiaal voor helmen vanwege de buitengewone eigenschappen die het biedt: het is ongelooflijk lichtgewicht en tegelijkertijd zeer sterk, wat resulteert in een verbeterde impactbescherming.
De Pro Star ECE FIM is een van de meest geavanceerde racehelmen op de markt en zit boordevol baanbrekende technologie. Dit heeft hem de prestigieuze FIM homologatiestatus opgeleverd. Het FIM Racing Homologation Program is in het leven geroepen om speciale erkenning te geven aan producten die voldoen aan de prestatie-eisen voor de FIM-racerij. Deze homologatie wordt toegekend wanneer aan specifieke normen voor hoge prestaties en kwaliteit, die voor elk product zijn vastgesteld, wordt voldaan.
De kinbandsluiting is een belangrijk onderdeel van de effectiviteit van de helm bij een val, en het is ook het onderdeel waar je de meeste interactie mee hebt bij het op- en afdoen van de helm. De MX-9 heeft een Double-D gesp. Dit is het oudste type gesp en heeft, vergeleken met de andere typen kinbandsluitingen, het eenvoudigste ontwerp.
Alle helmen in onze collectie zijn gecertificeerd en legaal voor de Europese wegen. Deze helm is ECE 22.06 goedgekeurd. 22.06 is de nieuwste ECE certificering en helmen met dit label zijn veiliger dan de 22.05 voorgangers, omdat ze aan strengere veiligheidsnormen moeten voldoen. Naast de helm worden ook de accessoires, zoals vizieren, meegenomen in de tests. Opmerking: De foto's tonen de helm met een sticker op de achterkant met DOT-goedkeuring. De helm die wij verkopen is echter alleen ECE goedgekeurd.
De helm is uitgerust met verschillende ventilatieopeningen, getiteld "Velocity Flow ventilation", voor een optimale luchtstroom en koeling, wat cruciaal is tijdens intense sessies.
Het uiterlijk van de Bell Pro Star FIM straalt een perfecte balans uit tussen aerodynamische elegantie en geavanceerde functionaliteit. Met zijn gestroomlijnde contouren en doelgerichte details is deze helm een ware blikvanger op de weg en het circuit. De gestroomlijnde vormgeving is niet alleen visueel indrukwekkend, maar ook ontworpen om minimale luchtweerstand te bieden, wat bijdraagt aan een moeiteloze rijervaring.
Attentie: Helmen worden verkocht met een transparant vizier, tenzij anders vermeld.
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).