This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
Op voorraad! Besteld binnen ::, vandaag verzonden!
Op voorraad: volgende werkdag verstuurd!
De Race Star DLX Flex biedt eersteklas hoofdbescherming met een moderne esthetiek waardoor je er simpelweg snel uitziet.
Met een nieuwe pasvorm en uitgerust met een ProTint™ vizier, is de Race Star DLX Flex de ultieme keuze voor de racers en enthousiastelingen. De Race Star biedt alle kenmerken van zijn toonaangevende broer of zus, maakt gebruik van een 3k carbonvezel schaal en zit boordevol geavanceerde technologie om eersteklas prestaties te leveren. De gepatenteerde Flex-voering biedt uitgebreide bescherming, terwijl Magnefusion-wangkussens superieur comfort bieden met een optimale pasvorm, en RaceView-oriëntatie biedt u een perfect zicht op de finishlijn. De wil om te winnen begint in het hoofd.
De Race Star is een integraalhelm van Bell. In vergelijking met andere soorten helmen bieden integraalhelmen de beste algehele bescherming, omdat ze je hele hoofd en gezicht bedekken. Bij het kiezen van een nieuwe helm en wanneer veiligheid jouw hoogste prioriteit heeft, is een integraalhelm altijd de juiste keuze. Deze Race Star DLX Flex is gemaakt van carbon en biedt het voordeel van een zeer lichtgewicht constructie en superieure energieverdeling bij impact. De beproefde 3K-carbonvezel geeft deze helm het uiterlijk, de prestaties en het gevoel van een echte racehelm. Daarnaast is deze helm voorzien van Flex Energy Management. Een eerste in zijn soort, drielaagse impactvoering die is ontworpen om energie te beheren vanuit drie mogelijke impactscenario's: lage, gemiddelde en hoge snelheid.
De kinbandsluitnig is een belangrijk onderdeel van de effectiviteit van de helm bij een val, en het is ook het onderdeel waarmee u het meest communiceert bij het op- en afzetten van de helm. De Race Star DLX Flex heeft een dubbel-D gesp. Dit is het oudste type gesp en heeft in vergelijking met de andere soorten kinriemsluitingen het eenvoudigste ontwerp. Toch wordt het tegenwoordig beschouwd als een van de veiligste sluitingen.
Alle helmen in onze collectie zijn gecertificeerd en legaal voor Europese wegen. Deze helm is ECE 22.06 goedgekeurd. 22.06 is de nieuwste ECE-certificering en helmen met dit label zijn veiliger dan de 22.05-voorgangers, omdat ze aan strengere veiligheidsnormen moeten voldoen. Naast de helm worden ook de accessoires, zoals vizieren, meegenomen in de testen. Let op: De afbeeldingen tonen de helm met op de achterkant een sticker met DOT keuring. De helm die wij verkopen is echter alleen ECE gekeurd.
Deze helm wordt geleverd met een ProTint Photochromic vizier. Geactiveerd door UV-licht, passen ProTint-schilden zich aan veranderende lichtomstandigheden aan, waardoor ze tijdens elke rit beter zicht bieden. ProTint vizieren bieden uitzonderlijke helderheid bij weinig licht en worden snel donkerder wanneer ze worden blootgesteld aan fel zonlicht. Deze adaptieve technologie helpt de ogen zich aan te passen aan de omstandigheden, zelfs wanneer deze net zo snel veranderen als de weg voor je.
Het interieur van deze helm is voorzien van een Ionic+ Antimicrobial Comfort Padding. De sneldrogende binnenvoering helpt zweet te beheersen terwijl zilver wordt gebruikt voor geurbestrijding. Daarnaast is de helm voorzien van een uitneembaar interieur, waardoor het mogelijk is om het interieur te wassen en fris te houden.
Deze helm heeft een aantal mooie eigenschappen die meteen in het oog springen als je deze helm voor het eerst ziet. Allereerst natuurlijk de zwarte carbon oppervlakken in combinatie met het Fasthouse logo, die de samenwerking tussen de twee merken aangeeft. De carbon delen van de helm worden onderbroken door stijlvolle zwart met witte race strepen die je doen denken aan de Street Punk stijl. Naast het opvallende design is deze helm voorzien van een aerodynamische spoiler aan de achterkant om het hoofd stabiel te houden bij het rijden op hogere snelheden en om je er cool uit te laten zien.
Attentie: Helmen worden verkocht met een transparant vizier, tenzij anders vermeld.
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).