Bell Race Star DLX Flex Xenon Glanzend Rood Zilver Integraalhelm

Maattabel
- +

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: carbon
  • Vizier: Krasvast, Photochromatisch vizier inbegrepen
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Gratis verzending vanaf €50,- | 30 dagen retourneren
  • Vóór 22:00u besteld, dezelfde dag verzonden mits bij ons op voorraad
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
  •   4.5 op Google
omschrijving

Bell Race Star DLX Flex Xenon Glanzend Rood Zilver Integraalhelm

De Race Star DLX Flex is ontworpen voor de alledaagse motorrijder die in het weekend graag achter de checkers aangaat en biedt eersteklas hoofdbescherming met een moderne esthetiek waardoor je er gewoon snel uitziet.Met een nieuwe pasvorm en uitgerust met ons ProTint™ schild is de Race Star DLX Flex de ultieme keuze voor de racer met een dagtaak. De Race Star heeft alle kenmerken van zijn toonaangevende broer en zus, maakt gebruik van een 3k koolstofvezel shell en zit vol met geavanceerde technologie om topprestaties te leveren. De gepatenteerde Flex liner biedt uitgebreide bescherming, terwijl Magnefusion wangpads zorgen voor superieur comfort met een optimale pasvorm, en RaceView oriëntatie geeft je een perfect zicht op de finish. Het verlangen om te winnen begint in je hoofd.

Veiligheidskenmerken

De Race Star is een integraalhelm van Bell. Vergeleken met andere soorten helmen bieden integraalhelmen de beste algehele bescherming, omdat ze je hele hoofd en gezicht bedekken. Bij het kiezen van een nieuwe helm en wanneer veiligheid je hoogste prioriteit is, is een integraalhelm altijd de juiste keuze. Deze Race Star DLX Flex is gemaakt van Carbon en biedt het voordeel van een zeer lichtgewicht constructie en superieure distributie van energie bij impact. De beproefde 3K koolstofvezel geeft deze helm het uiterlijk, de prestaties en het gevoel van een echte racehelm. Daarnaast is deze helm voorzien van Flex Energy Management. Een eerste in zijn soort, drie lagen impact liner ontworpen om de energie van drie potentiële impactscenario's te beheren: lage, gemiddelde en hoge snelheid.De kinbandsluiting is een belangrijk onderdeel van de effectiviteit van de helm bij een val, en het is ook het onderdeel waar je de meeste interactie mee hebt bij het op- en afzetten van de helm. De Race Star DLX Flex heeft een Double-D gesp. Dit is het oudste type gesp en heeft, vergeleken met andere typen kinbandsluitingen, het eenvoudigste ontwerp. Toch wordt het vandaag de dag beschouwd als een van de veiligste sluitingen.

Alle helmen in onze collectie zijn gecertificeerd en legaal voor Europese wegen. Deze helm is ECE 22.06 goedgekeurd. 22.06 is de nieuwste ECE certificering en helmen met dit label zijn veiliger dan de 22.05 voorgangers, omdat ze aan strengere veiligheidsnormen moeten voldoen. Naast de helm worden ook de accessoires, zoals vizieren, meegenomen in de tests. Opmerking: De foto's tonen de helm met een sticker op de achterkant met DOT-goedkeuring. De helm die wij verkopen is echter alleen ECE goedgekeurd.

Het vizier

Deze helm wordt geleverd met een ProTint Photochromisch vizier. De ProTint-vizieren worden geactiveerd door UV-licht en passen zich aan veranderende lichtomstandigheden aan, voor een beter zicht tijdens elke rit. ProTint-vizieren bieden een uitzonderlijke helderheid bij weinig licht en worden snel donkerder als ze worden blootgesteld aan fel zonlicht. Deze adaptieve technologie helpt je ogen zich aan te passen aan de omstandigheden, zelfs wanneer deze net zo snel veranderen als de weg voor je. Verbeter uw rit.

Comfort

Het interieur van deze helm is voorzien van een Ionic+ Antimicrobial Comfort Padding. De sneldrogende binnenvoering helpt zweet tegen te gaan en gebruikt zilver voor geurbestrijding. Daarnaast is de helm voorzien van een uitneembaar binnenwerk, waardoor je het binnenwerk kunt wassen en fris kunt houden.

extra informatie
Merk Bell
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie Race Star DLX Flex
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Race/Sport, Urban/Street
Helm pasvorm Neutraal
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal carbon
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Krasvast, Photochromatisch vizier inbegrepen
Binnenkant vochtafvoerend, verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie 1 uitlaatpoort, 2 inlaatpoorten
Extra informatie Inclusief luxe helmtas, Speaker Pockets
Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Blauw, Grijs, Rood, Zilver, Zwart
Afwerking Glans
maattabel
SIZE CM IN HAT SIZE (IN)
XS 53 - 54 cm 20 7/8"- 21 5/8" 6 5/8" - 6 3/4"
S 55 - 56 cm 21 1/2" - 21 7/8" 6 7/8" - 7"
M 57 - 58 cm 22 1/4" - 22 5/8" 7 1/8" - 7 1/4"
L 59 - 60 cm 23" - 23 1/2" 7 3/8" - 7 1/2"
XL 61 - 62 cm 23 5/8" - 24 1/4" 7 5/8" - 7 3/4"
XXL 63 - 64 cm 24 5/8" - 25" 7 7/8" - 8"
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: Bell Race Star DLX Flex Xenon Glanzend Rood Zilver Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).

Andere producten die mogelijk iets voor u zijn!