Caberg Duke Evo Mat Grijs Systeemhelm

Maattabel
- +

  • Type helm: Systeemhelm
  • Helm materiaal: polycarbonaat
  • Vizier: Krasvast, Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock inbegrepen, Verwijderbaar zonder gereedschap, Transparant
  • Kinband sluiting: Micrometrische
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

Caberg Duke Evo Mat Grijs Systeemhelm

De DUKE EVO is de evolutie van de iconische Caberg DUKE flip-up helm gelanceerd in 2012, die een groot succes is onder motorrijders over de hele wereld vanwege de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, de compacte afmetingen en het gewicht, de hoge veiligheidsnormen en de 5-sterrenscore in de SHARP-test. De gloednieuwe DUKE EVO helm voldoet aan de hoge veiligheidseisen van de nieuwste EU-verordening ECE 22.06. Veel kenmerken van de nieuwe DUKE EVO zijn: een compacte schaalafmeting en een uitstekend gewicht voor een flip-up helm van ongeveer 1600 gram; de comfort liner is gemaakt met meer transpirerende en hypoallergene stoffen in vergelijking met de DUKE helm en de wangpads zijn ontwikkeld met 3D-technologie om een betere hechting aan het gezicht te bieden, vooral tijdens het rijden met de kinbeschermer open; een gloednieuw en eenvoudig te gebruiken kinbeschermer openingssysteem; een verbeterde helmventilatie dankzij het ventilatiegat bovenop en op het kinbeschermer die beide afzonderlijk te manoeuvreren zijn; een nieuw en eenvoudig te gebruiken viziermechanisme (geen gereedschap nodig), en een nieuw viziervergrendelingssysteem. De DUKE EVO heeft een agressief en fascinerend design, ideaal voor toerrijders, naked bikes en maxiscooters.

De DUKE EVO is gehomologeerd ECE 22.06 met de dubbele homologatie "P/J" waarmee je ook veilig kunt rijden met de kinbeschermer open dankzij de hendel P/J aan de linkerkant van de helm. Als de hendel op J' staat, kan de kinbeschermer niet uit de volledig geopende positie bewegen.

De DUKE EVO is ook uitgerust met het exclusieve Double Visor Tech systeem dat je dankzij een geïntegreerd en gebruiksvriendelijk zonneschermvizier in staat stelt om veilig te rijden met het juiste licht. Het binnenste zonnescherm is behandeld tegen krassen, terwijl het heldere vizier krasbestendig en ook beslagen is dankzij de Max Vision Pinlock-lens.

De DUKE EVO kan worden uitgerust met het CABERG PRO SPEAK EVO draadloze communicatiesysteem. Het is perfect voor communicatie tussen rijder en passagier of zelfs met een andere motorrijder die dichtbij rijdt. Het geeft de gebruiker eenvoudig toegang tot muziek, navigatie, telefoon of intercom. Om maximale veiligheid te garanderen voldoet de DUKE EVO helm aan alle eisen van de EU regelgeving ECE 22.06, ook met het Caberg PRO SPEAK EVO communicatiesysteem geïnstalleerd.

De DUKE EVO wordt volledig in Italië gemaakt.

extra informatie
Merk Caberg
Is on Sale Nee
Type helm Systeemhelm
Helm Serie Duke Evo
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Adventure/Touring
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal polycarbonaat
Kinband sluiting Micrometrische
Vizier Krasvast, Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock inbegrepen, Verwijderbaar zonder gereedschap, Transparant
Binnenkant verwijderbaar, wasbaar
Extra informatie Dubbele P/J-homologatie, Prepared for Caberg Pro Speak Evo communication system
Helm ontwerp Mono-kleurige
Kleuren Grijs
Kleur grijs
Afwerking Mat
Manufacturer Material SHELL: LG CHEM HI-IMPACT ABS
maattabel
XS 53/54
S 55/56
M 57/58
L 59/60
XL 61/62
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: Caberg Duke Evo Mat Grijs Systeemhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).