Reken af met uw account
This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Afrekenen als een nieuwe klant
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
De TOURMAX X is de eerste opklapbare Adventure op de markt, ontworpen voor alle bezitters van Enduro- en Maxi Enduro-motoren. De TOURMAX X is de nieuwe versie van de populaire TOURMAX met een nieuw systeem voor het openen van de kinbeschermer dat alle tests doorstaat die ECE 22.06 P/J voorschrijft.
Dankzij de jarenlange ervaring van Caberg, het eerste Italiaanse bedrijf dat flip up helmen produceerde, is de TOURMAX X 100% Made in Italy uitgerust met een klep die automatisch dicht bij het vizier komt wanneer de kinbescherming wordt geopend om de luchtweerstand te minimaliseren.
De TOURMAX X wordt geleverd met de dubbele homologatie P/J waarmee je kunt rijden met de kinbeschermer open om de veiligheid te garanderen dankzij de hendel P/J aan de linkerkant van de helm. Wanneer deze hendel in de "J" positie staat, blokkeert hij de kinbeschermer in de volledig geopende positie, waardoor wordt voorkomen dat de kinbeschermer per ongeluk dichtklapt. In de productverpakking zitten de schroeven om de TOURMAX X om te vormen tot een traditioneel flip up model zonder de klep.
De TOURMAX X is uitgerust met het exclusieve Double Visor Tech systeem waarmee je, dankzij het eenvoudig te gebruiken binnenste zonnescherm, altijd met het juiste licht en veilig kunt rijden. Het binnenste zonnescherm is behandeld tegen krassen, terwijl het buitenste heldere vizier niet alleen krasbestendig is, maar ook beslaat dankzij de dubbele Pinlock-lens. Ventilatie wordt gegarandeerd door twee brede ventilatieopeningen op de kinbeschermer en op de shell, die ook met handschoenen gemakkelijk te bedienen zijn. De lucht wordt geleid door groeven op de binnenvoering die zorgen voor een perfecte ventilatie van de helm. De voering is volledig uitneembaar en wasbaar, gemaakt van ademende en hypoallergene stof voor maximale frisheid, met reflecterende inzetstukken achter in de nek.
De TOURMAX X wordt aangeboden in de effen kleuren: mat zwart, mat gun metal en wit metaal; en in de sportieve grafische versies SARABE verkrijgbaar in drie kleurencombinaties met matte afwerking.
De TOURMAX X heeft een zitplaats voor het Caberg Bluetooth-communicatiesysteem "PRO SPEAK EVO", waarmee je niet alleen met je eigen mobiele telefoon en je passagier kunt communiceren, maar ook verbinding kunt maken met een GPS-systeem en naar muziek kunt luisteren via je mobiele telefoon of een MP3-speler. De PRO SPEAK EVO is uitgerust met Bluetooth A2DP waarmee je in hoge stereokwaliteit kunt luisteren. Om maximale veiligheid te garanderen heeft de TOURMAX X alle ECE 22.06 testen doorstaan, ook met de Caberg Pro Speak EVO geïnstalleerd.
Let op: een piek is inbegrepen.
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).