HJC RPHA 71 Carbon Hamil Zwart Rood Integraalhelm

Maattabel
- +

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: carbon
  • Vizier: Krasvast, Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock inbegrepen, Verwijderbaar zonder gereedschap
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

HJC RPHA 71 Carbon Hamil Zwart Rood Integraalhelm

Ontmoet de RPHA 71 Carbon van HJC, een toonbeeld van ruim veertig jaar toewijding aan perfectie in helmen. Ontstaan op de racecircuits en verfijnd voor de weg, belichaamt deze helm het hoogtepunt van prestatie en stijl. Dankzij de constructie met Premium Integrated Matrix / P.I.M. EVO CARBON biedt de RPHA 71 Carbon niet alleen ongeëvenaarde schokbestendige prestaties, maar is hij ook uitzonderlijk licht en comfortabel. De aerodynamisch vormgegeven schaal minimaliseert luchtweerstand en garandeert stabiliteit bij hoge snelheden, terwijl het geavanceerde ventilatiesysteem zorgt voor een optimale luchtstroom van voor naar achter om je koel te houden onder alle omstandigheden.

Kenmerken van de RPHA 71 Carbon

  • Carbonvezel Buitenschaal: Biedt een lichte, maar duurzame structuur die de schokbestendige capaciteiten verhoogt, voor een veiligere en aangenamere rit.
  • Aerodynamisch Ontwerp: Het ontwerp van de schaal vermindert luchtweerstand en biedt stabiliteit bij hoge snelheden, waardoor het een uitstekende keuze is voor zowel het circuit als stedelijk rijden.
  • Volledige Voor-naar-Achter Luchtstroom: Uitgerust met 2 luchtinlaten en 2 luchtuitlaten, dit systeem zorgt voor optimale ventilatie om de rijder koel en geconcentreerd te houden.
  • Pinlock Gereed HJ-40 Vizier: Biedt 99% UV-bescherming en is krasbestendig gecoat. Het viziersysteem is ontworpen voor een snelle, eenvoudige en veilige bediening.
  • Dynamisch Meervoudig Instelbare Zonneklep: Zorgt voor een geoptimaliseerde positie, waardoor maximale zichtbaarheid en bescherming tegen de zon gegarandeerd is. Een donker rookkleurige zonneklep is standaard geïnstalleerd.
  • Geavanceerde Antibacteriële Stof: Het interieurstof verbetert de vochtafvoer en droogt snel, waardoor de helm fris en hygiënisch blijft.
  • Verwijderbare en Wasbare Kroon- en Wangkussens: Voor eenvoudig onderhoud en langdurig comfort, zodat je helm in topconditie blijft.

Extra's van de RPHA 71 Carbon

  • Bluetooth Klaar: Compatibel met SMART HJC 11B, 21B & 50B Bluetooth systemen (apart verkocht), voor naadloze communicatie en entertainment.
  • Inbegrepen Accessoires: Standaard geleverd met Pinlock, kinflap en ademdeflector, om je rijervaring direct te verbeteren.

Meer informatie nodig over dit product? Neem contact met ons op. We helpen je graag bij het vinden van de perfecte motoruitrusting. Benieuwd naar meer? Bekijk dan onze HJC Helmen categoriepagina voor een uitgebreid assortiment aan topkwaliteit helmen.

extra informatie
Merk HJC
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie RPHA 71 Carbon
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Adventure/Touring, Urban/Street
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal carbon
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Krasvast, Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock inbegrepen, Verwijderbaar zonder gereedschap
Binnenkant vochtafvoerend, verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie 2 inlaatpoorten, 2 uitlaatpoorten
Extra informatie Voorbereid voor een HJC Smart communicatiesysteem
Attention

Attentie: Helmen worden verkocht met een transparant vizier, tenzij anders vermeld.

Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Rood, Zwart
Kleur rood
Afwerking Glans
maattabel
Size
(cm)
Cheek Pads
(mm)
Liner
(mm)
2XS 52-53 40 9
XS 54-55 40 12
S 55-56 35 9
M 57-58 35 9
L 58-59 35 9
XL 60-61 35 12
2XL 62-63 25 7
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: HJC RPHA 71 Carbon Hamil Zwart Rood Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).