HJC RPHA 91 Abbes Zwart Rood Systeemhelm

Maattabel
- +

  • Type helm: Systeemhelm
  • Helm materiaal: glasvezel / fiber mix
  • Vizier: Krasvast, Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock inbegrepen
  • Kinband sluiting: Micrometrische
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

HJC RPHA 91 Abbes Zwart Rood Systeemhelm

De RPHA 91 markeert de innovatieve sprong van HJC in systeemhelmen, ontworpen om ongeëvenaard comfort te bieden gedurende de hele dag. Deze helm introduceert de nieuwe Premium Integrated Matrix EVO-schaal (P.I.M. EVO), die carbon-aramide, carbonvezel, glasvezel, organisch niet-geweven stof en linnenvezel combineert voor verbeterde schokbestendige prestaties in een lichtgewicht ontwerp. Het vervormingsvrije HJ-37 vizier naast het HJ-V17 zonnevizier biedt rijders een helder, uitgebreid perifeer zicht. Een nieuw ontworpen kinbalkvergrendelingssysteem en het 3D-ontworpen geluidsarme interieur streven ernaar de druk op het wanggebied te minimaliseren en het weggeLuid aanzienlijk te verminderen, waardoor de RPHA 91 het toppunt van innovatie in tourhelmen is.

Kenmerken van de RPHA 91

  • Premium Integrated Matrix / P.I.M EVO: Deze geavanceerde schaalconstructie gebruikt een mix van versterkingsmaterialen inclusief Carbon-Aramide Hybrid en Natuurlijke Vezel, waardoor de schokbestendigheid, comfort en algehele lichtheid van de helm worden verbeterd.
  • Aerodynamisch Schaalontwerp: Het ontwerp van de schaal vermindert luchtweerstand en garandeert stabiliteit bij hoge snelheden, perfect voor de tourliefhebber.
  • Optimaal Luchtstroomsysteem: Met in totaal 5 inlaten en 7 uitlaten, bevordert de helm een volledige luchtstroom van voor naar achter, waardoor de rijder koel en comfortabel blijft tijdens lange ritten.
  • Pinlock Klaar HJ-37 Vizier: Biedt 99% UV-bescherming en is krasbestendig gecoat, wat zorgt voor een helder zicht op de weg onder alle omstandigheden.
  • Dynamisch Multi-Stap Zonnevizier: Maakt geoptimaliseerde positionering van het zonnevizier mogelijk, verbetert de zichtbaarheid en bescherming tegen zonlicht met een standaard geïnstalleerd donker rookkleurig zonnevizier.
  • Geavanceerde Antibacteriële Stof: Het interieur maakt gebruik van een geavanceerde stof die de vochtregulatie en sneldrogende functies verbetert, waardoor de helm fris en hygiënisch blijft.
  • Verwijderbare en Wasbare Kroon- en Wangkussens: Eenvoudig te reinigen en te onderhouden, deze kussens zorgen voor langdurig comfort en een frisse helmomgeving.

Extra's van de RPHA 91

  • SMART HJC Bluetooth Klaar: Ontworpen om SMART HJC 11B, 21B & 50B Bluetooth-systemen (apart verkocht) te accommoderen, voor naadloze communicatie en entertainment onderweg.
  • Inbegrepen Accessoires: Elke RPHA 91 wordt standaard geleverd met een Pinlock-lens, kinflap en ademdeflector, wat direct uit de doos de rijervaring verbetert.

Meer informatie nodig over dit product? Neem contact met ons op. We helpen je graag bij het vinden van de ideale motorhelm. Nieuwsgierig naar ons volledige assortiment? Bekijk onze HJC Helmen categoriepagina voor een uitgebreide selectie van kwaliteitshelmen.

extra informatie
Merk HJC
Is on Sale Ja
Type helm Systeemhelm
Helm Serie RPHA 91
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Adventure/Touring
Helm pasvorm Neutraal
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal glasvezel / fiber mix
Kinband sluiting Micrometrische
Vizier Krasvast, Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock inbegrepen
Binnenkant vochtafvoerend, verwijderbaar, geschikt voor een bril, wasbaar
Ventilatie 5 inlaatpoorten, 7 Exhaust ports
Extra informatie Dubbele P/J-homologatie, Voorbereid voor een HJC Smart communicatiesysteem
Attention

Attentie: Helmen worden verkocht met een transparant vizier, tenzij anders vermeld.

Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Rood, Zwart
Kleur zwart
Afwerking Glans
maattabel
XXS XS S M L XL XXL 3XL 4XL 5XL
51-52 cm 53-54 cm 55-56 cm 57-58 cm 59-60 cm 61-62 cm 63-64 cm 65-66 cm 67-68 cm 69-70 cm
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: HJC RPHA 91 Abbes Zwart Rood Systeemhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).