Kini Red Bull EXC 1.0 Crosshelm

Maattabel
- +

shipping-fast

  • Type helm: Offroadhelm
  • Helm materiaal: polycarbonaat
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • check Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • check ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • check De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving chevron-down

Kini Red Bull EXC 1.0 Motocross Helmet

The EXC 1.0 Motocross helmet sets new standards in safety, comfort, and versatility for demanding riders. Featuring two outer shells and three EPS layers, the helmet delivers exceptional safety performance and an ideal fit. The outer shell, made from high-quality ABS, ensures outstanding stability and protection, while the multiple adjustable and closable ventilation channels allow riders to regulate airflow according to their personal preferences, offering maximum comfort. For even greater adaptability, the helmet comes equipped with an innovative Airflaps™ system, allowing for easy customisation. Airflaps™ are included and offer additional ventilation options. The helmet is also ready to integrate a Quin Smart Safety Sensor to further enhance rider safety. The E.Q.R.S. system enables quick removal of the cheek pads in emergency situations, and the integrated loops provide a practical guide for hydration hoses. A double D-ring safety fastener ensures a precise fit of the strap, keeping the helmet secure and comfortable. Additional protection is provided by the height-adjustable peak, which is secured with break-away plastic screws, and the rubberised breath deflector, which adds extra safety—especially in the event of a crash. For winter use, the helmet is compatible with a retrofittable face mask. The EXC 1.0 Motocross helmet also excels in comfort with a padded, antimicrobial Polygiene® interior lining that is removable and washable, offering excellent sweat absorption. For added tech support, the helmet is Bluetooth-ready, with dedicated recesses for optional speakers in the ear area. Optional IPX® ACells rotational impact absorption technology is also available for additional protection in the event of an impact.

Features:

  • Adjustable ventilation channels for personalised airflow and maximum comfort
  • Airflaps™ compatible for better adjustment
  • Quick cheek pad removal with the E.Q.R.S. system
  • Integrated loops for convenient hydration hose guidance
  • Height-adjustable peak with break-away plastic screws for added crash protection
  • Washable, antimicrobial Polygiene® inner lining for excellent sweat absorption
  • Compatible with retrofittable face mask for cold-weather use
  • Rubber nose guard for additional protection

Specifications:

  • 2 outer shells, 3 EPS layers, and ABS for optimal stability and protection
  • Doppel-D ring safety buckle for a precise fit
  • ECE 22.06

Compatibility:

  • Ready for Quin Smart Safety Sensor
  • Ready for GoPro® mount
  • Ready for optional speakers (Bluetooth device not included)
  • Ready for IPX® ACells rotational impact absorption

Contents:

  • 1x Kini Red Bull EXC 1.0 Motocross Helmet
  • 1x Helmet bag
extra informatie chevron-down
Merk Kini Red Bull
Is on Sale Nee
Type helm Offroadhelm
Helm Serie EXC 1.0
Rijstijl Motorcross/Enduro
Homologatie ECE 22.06
Helm materiaal polycarbonaat
Kinband sluiting Dubbel-D
Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Multicolor
Kleur multi
Afwerking Glans
maattabel chevron-down
Size XS S M L XL 2XL
Head Circumf. (CM) 54-55 56-57 58-59 60-61 62-63 64-65
reviews chevron-down
Sluiten x
U plaatst een review over: Kini Red Bull EXC 1.0 Crosshelm
loader
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq chevron-down

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).