Kini Red Bull MXC1 1.0 Crosshelm

Maattabel
- +

shipping-fast

  • Type helm: Offroadhelm
  • Helm materiaal: polycarbonaat
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • check Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • check ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • check De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving chevron-down

Kini Red Bull MXC1 1.0 Motocross Helmet

The MXC1 1.0 Motocross helmet combines cutting-edge technology with a well-thought-out safety concept – designed for maximum performance on any track. The lightweight, highly stable fibreglass outer shell, combined with two specially tailored EPS layers, provides enhanced impact absorption and an optimised fit. Thanks to a sophisticated ventilation system with multiple exterior vents and internal channels, the airflow inside the helmet is effectively regulated, ensuring a consistently comfortable helmet climate, even during intense rides. The MXC1 1.0 is also compatible with the Airflaps™ system and is prepared for the integration of the Quin Smart Safety Sensor, allowing for an optional upgrade in safety features. In case of an emergency, the E.Q.R.S. system with integrated emergency tabs allows for quick removal of the cheek pads. Additional protection in the event of a fall is provided by the height-adjustable peak, which is secured with break-away plastic screws that give way upon impact. The reliable double-D safety fastener ensures a secure and customisable fit. The pre-formed, padded Coolmax® interior lining offers high comfort, is sweat-absorbent, removable, and washable – perfect for long and demanding rides. The specially shaped shell design also supports a secure goggle strap guide. With the integrated GoPro® mount, the MXC1 1.0 is ready for the next ride – complete with action-packed footage.

Features:

  • Efficient ventilation through a multi-channel air system
  • Airflaps™ compatible for better adjustment
  • Quick cheek pad removal with the E.Q.R.S. system
  • Height-adjustable peak with break-away plastic screws for additional crash protection
  • Removable Coolmax® inner lining, sweat-absorbent and washable
  • Integrated goggle strap guide within the shell design

Specifications:

  • Double-shell design with 2 EPS layers for maximum safety and fit
  • Ultra-light fibreglass outer shell
  • ECE 22.06
  • Doppel-D ring safety buckle for a precise fit

Compatibility:

  • Ready for Quin Smart Safety Sensor
  • Includes GoPro® mount

Contents:

  • 1x Kini Red Bull MXC1 1.0 Motocross Helmet
  • 1x Helmet bag
extra informatie chevron-down
Merk Kini Red Bull
Is on Sale Nee
Type helm Offroadhelm
Helm Serie MXC1 1.0
Rijstijl Motorcross/Enduro
Homologatie ECE 22.06
Helm materiaal polycarbonaat
Kinband sluiting Dubbel-D
Binnenkant verwijderbaar, wasbaar
Kleuren Multicolor
Kleur multi
Afwerking Mat
maattabel chevron-down
Size XS S M L XL 2XL
Head Circumf. (CM) 54-55 56-57 58-59 60-61 62-63 64-65
reviews chevron-down
Sluiten x
U plaatst een review over: Kini Red Bull MXC1 1.0 Crosshelm
loader
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq chevron-down

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).