LS2 FF805 Thunder Carbon GP Aero Spoiler M.Zwart 06 Integraalhelm

Maattabel
- +

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: carbon
  • Vizier: Pinlock MaxVision voorbereid, Tear off voorbereid , Verwijderbaar zonder gereedschap
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

Why choose the LS2 FF805 Thunder Carbon GP Aero Spoiler M.Black 06 Full Face Helmet?

The LS2 FF805 Thunder is a great full face helmet by LS2 for Race/Sport riders. Compared to any other style helmets, full face helmets provide the best overall protection as they cover you from top to chin. This is why you only ever see full face helmets on the track. When deciding on a new helmet and safety is your top priority you cannot go wrong with a full face helmet. If this FF805 Thunder is not the helmet you are looking for, don't worry we have a lot of other LS2 full face motorcycle helmets in our collection.

Safety features of the FF805 Thunder

A helmet's job first and foremost is to provide protection. Constructed from Carbon, this Black FF805 Thunder offers the advantage of a very lightweight construction and superior distribution of energy upon impact. Plus it looks cool! The chinstrap is an important part of the helmet’s effectiveness in a crash and It is also the part that you interact with the most when putting on and taking off the helmet. The FF805 Thunder features a Double-D buckle. This is probably the oldest style buckle and has the simplest design. Yet it is considered to be the safest to date and Double-D chin straps are the only ones allowed on the racetrack. Of course all of our helmets are certified and road legal for European roads as this helmet is ECE 22.06 approved. This safety rating is also road legal in many other countries like Australia and Canada.

The FF805 Thunder Comfort

Besides safety, comfort is key to any good helmet, this FF805 Thunder features a ventilation system with 3 Exhaust ports, 5 Intake ports which keeps you fresh and cool. In addition the helmet is fitted with a Moisture wicking, Removable, Washable interior. The Carbon shell makes the helmet weigh g and our customers rate this helmet to have an Narrow fit.

LS2 FF805 Thunder looks

A helmet is arguably the most expressive piece of gear that a motorcyclist can wear. Especially full face helmets come in a wide range of color options and even replicas of your favorite MotoGP riders. If you are looking for a Black helmet this particular version of the FF805 Thunder is a great choice! It has a Mono-Color design and a Gloss paint finish. Do you like the helmet, but are just not in love with the color? We have all available colors from the FF805 Thunder right here!

extra informatie
Merk LS2
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie FF805 Thunder
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Race/Sport
Helm pasvorm Smal
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal carbon
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Pinlock MaxVision voorbereid, Tear off voorbereid , Verwijderbaar zonder gereedschap
Binnenkant vochtafvoerend, verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie 3 uitlaatpoorten, 5 inlaatpoorten
Extra informatie Voorbereid voor een universeel communicatiesysteem
Helm ontwerp Mono-kleurige
Kleuren Zwart
Kleur zwart
Afwerking Glans
maattabel
Size XXS XS S M L XL XXL 3XL 4XL
CM 51-52 53-54 55-56 57-58 59-60 61-62 63-64 65-66 67-68
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: LS2 FF805 Thunder Carbon GP Aero Spoiler M.Zwart 06 Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).