LS2 FF805 Thunder Carbon GP Aero Spoiler M.Zwart 06 Integraalhelm

Maattabel
- +

shipping-fast

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: carbon
  • Vizier: Pinlock MaxVision voorbereid, Tear off voorbereid , Verwijderbaar zonder gereedschap
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • check Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • check ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • check De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving chevron-down

Waarom kiezen voor de LS2 FF805 Thunder Carbon GP Aero Spoiler M.Black 06 integraalhelm?

De LS2 FF805 Thunder is een geweldige integraalhelm van LS2 voor race-/sportrijders. Vergeleken met andere helmen bieden integraalhelmen de beste algehele bescherming, omdat ze je van top tot teen bedekken. Daarom zie je integraalhelmen alleen op het circuit. Als je een nieuwe helm kiest en veiligheid je hoogste prioriteit is, kun je niet fout gaan met een integraalhelm. Als deze FF805 Thunder niet de helm is die je zoekt, maak je dan geen zorgen, we hebben nog veel meer LS2 integraalhelmen in onze collectie.

Veiligheidskenmerken van de FF805 Thunder

Een helm heeft in de eerste plaats bescherming nodig. Deze zwarte FF805 Thunder is gemaakt van carbon en biedt het voordeel van een zeer lichte constructie en een superieure energieverdeling bij impact. Bovendien ziet hij er cool uit! De kinband is een belangrijk onderdeel van de effectiviteit van de helm bij een crash en is ook het onderdeel waarmee je het meest in aanraking komt bij het opzetten en afzetten van de helm. De FF805 Thunder is voorzien van een dubbel-D-gesp. Dit is waarschijnlijk de oudste gesp en heeft het eenvoudigste ontwerp. Toch wordt deze beschouwd als de veiligste tot nu toe en dubbel-D-kinbanden zijn de enige die zijn toegestaan ​​op het circuit. Uiteraard zijn al onze helmen gecertificeerd en toegestaan ​​voor de Europese wegen, aangezien deze helm ECE 22.06-goedgekeurd is. Deze veiligheidsclassificatie is ook toegestaan ​​in veel andere landen, zoals Australië en Canada.

De FF805 Thunder Comfort

Naast veiligheid is comfort de sleutel tot een goede helm. Deze FF805 Thunder is voorzien van een ventilatiesysteem met 3 uitlaatpoorten en 5 inlaatpoorten, waardoor je fris en koel blijft. Bovendien is de helm voorzien van een vochtafvoerende, uitneembare en wasbare binnenvoering. De carbon schaal zorgt ervoor dat de helm licht is en onze klanten beoordelen deze helm als een smalle pasvorm.

LS2 FF805 Thunder looks

Een helm is misschien wel het meest expressieve kledingstuk dat een motorrijder kan dragen. Vooral integraalhelmen zijn verkrijgbaar in een breed scala aan kleuren en zelfs replica's van je favoriete MotoGP-coureurs. Als je op zoek bent naar een zwarte helm, is deze specifieke versie van de FF805 Thunder een uitstekende keuze! Hij heeft een mono-kleurig ontwerp en een glanzende afwerking. Vind je de helm mooi, maar ben je niet helemaal weg van de kleur? We hebben alle beschikbare kleuren van de FF805 Thunder hier!

extra informatie chevron-down
Merk LS2
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie FF805 Thunder
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Race/Sport
Helm pasvorm Smal
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal carbon
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Pinlock MaxVision voorbereid, Tear off voorbereid , Verwijderbaar zonder gereedschap
Binnenkant vochtafvoerend, verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie 3 uitlaatpoorten, 5 inlaatpoorten
Extra informatie Voorbereid voor een universeel communicatiesysteem
Helm ontwerp Mono-kleurige
Kleuren Zwart
Kleur zwart
Afwerking Glans
maattabel chevron-down
Size XXS XS S M L XL XXL 3XL 4XL
CM 51-52 53-54 55-56 57-58 59-60 61-62 63-64 65-66 67-68
reviews chevron-down
Sluiten x
U plaatst een review over: LS2 FF805 Thunder Carbon GP Aero Spoiler M.Zwart 06 Integraalhelm
loader
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq chevron-down

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).