LS2 Ff805 Thunder Gloss Carbon-06 Integraalhelm

Maattabel
- +

shipping-fast

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: carbon
  • Vizier: Krasvast, Dark smoke vizier inbegrepen, Pinlock MaxVision inbegrepen, Tear-offs included, Verwijderbaar zonder gereedschap
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • check Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • check ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • check De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving chevron-down

LS2 FF805 Thunder C Supra Rood Blauw-06 Integraalhelm

Ben je een Race/Sport rijder op zoek naar de ultieme helm? De LS2 FF805 Thunder Carbon is jouw match! Als full-face helm biedt het maximale bescherming, van boven tot aan je kin - essentieel op het circuit. Deze Integraalhelm is niet zomaar een helm; het is een statement van veiligheid, comfort en stijl. Gemaakt voor snelheid en ontworpen voor veiligheid, is deze helm de perfecte keuze voor diegenen die geen compromissen sluiten als het om hun uitrusting gaat. Niet helemaal jouw stijl? Geen zorgen, we hebben een uitgebreide collectie LS2 full-face motorhelmen voor je!

Wat Maakt de LS2 FF805 Thunder Carbon Zo Speciaal?

  • Lichtgewicht Carbon Constructie: De helm is gemaakt van carbon, wat zorgt voor een lichtgewicht maar stevige bescherming. Perfect voor snelheidsliefhebbers.
  • Double-D Sluiting: De meest betrouwbare en veilige sluiting voor helmen, gebruikt in de racewereld. Eenvoudig, maar effectief.
  • Veiligheidscertificering ECE 22.06: Met zowel DOT als ECE 22.06 goedkeuring, is deze helm niet alleen stijlvol, maar ook volledig straat- en circuitlegaal.
  • Ventilatiesysteem: Uitgerust met 3 uitlaatpoorten en 5 inlaatpoorten, houdt deze helm je koel, zelfs tijdens de meest intense ritten.
  • Comfort: De helm heeft een vochtafvoerende, verwijderbare en wasbare binnenvoering. Plus, de carbon schaal zorgt ervoor dat de helm slechts 1350g weegt!

Extra's bij de LS2 FF805 Thunder Carbon: Alles Wat Je Nodig Hebt!

  • Draagtas: Een handige rugzak om je helm veilig en makkelijk mee te nemen.
  • Donker Vizier: Een extra vizier voor die zonnige dagen of gewoon voor een andere look.
  • Pinlock Max Vision: Houd je zicht helder met het bijgeleverde Pinlock Max Vision anti-condens systeem.
  • Racing Neusbeschermer: Een neusbeschermer speciaal ontworpen voor racen, inbegrepen voor extra comfort en bescherming.
  • Tear Off: Handig voor snelle, heldere zichtbaarheid tijdens de race.
  • Reflecterende Labels: Voor betere zichtbaarheid en veiligheid, vooral bij weinig licht.

Meer weten over de LS2 FF805 Thunder Carbon? Neem contact met ons op voor meer informatie. Ontdek ook onze andere helmopties op onze LS2 Helmen pagina.

extra informatie chevron-down
Merk LS2
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie FF805 Thunder
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Race/Sport
Helm pasvorm Smal
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal carbon
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Krasvast, Dark smoke vizier inbegrepen, Pinlock MaxVision inbegrepen, Tear-offs included, Verwijderbaar zonder gereedschap
Binnenkant vochtafvoerend, verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie 1 uitlaatpoort, 3 inlaatpoorten
Extra informatie Inclusief luxe helmtas
Helm ontwerp Mono-kleurige
Kleuren Zwart
Kleur zwart
Afwerking Glans
maattabel chevron-down
ADULT SIZES HEAD CIRCUMFERENCE
XS 53-54 cm
S 55-56 cm
M 57-58 cm
L 59-60 cm
XL 61-62 cm
XXL 63-64 cm
reviews chevron-down
Sluiten x
U plaatst een review over: LS2 Ff805 Thunder Gloss Carbon-06 Integraalhelm
loader
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq chevron-down

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).