LS2 FF908 Strobe II Orion Mat Zwart Paars Blauw 06 Systeemhelm

Maattabel
- +

  • Type helm: Systeemhelm
  • Helm materiaal: polycarbonaat
  • Vizier: Krasvast, Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock MaxVision voorbereid, Transparant
  • Kinband sluiting: Micrometrische
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

LS2 FF908 Strobe II Orion Matt Zwart Paars Blauw-06 Systeemhelm

Voor de motorrijder die zowel stijl als veiligheid waardeert, is de LS2 FF908 Strobe II een toonbeeld van uitmuntendheid. Deze helm voldoet niet alleen aan veiligheidsnormen; hij stelt ze. Nauwkeurig vervaardigd en rijk aan functies, verbetert de LS2 FF908 Strobe II je rit door topbescherming te combineren met een strak, modern ontwerp. Laten we de kenmerken bekijken die deze helm een must-have maken voor elke rijder.

Kenmerken van de LS2 FF908 Strobe II

  • Micrometrische Gesp: De gebruiksvriendelijke micrometrische gesp zorgt voor een veilige pasvorm, cruciaal voor de veiligheid en het comfort van de rijder, zelfs met handschoenen aan.
  • Versterkte Kinband: Extra versterking in de kinband verhoogt de bescherming en houdt je veilig bij elke reis.
  • Reflecterende Veiligheidspatch: Blijf zichtbaar, blijf veilig. De reflecterende patch op de helm vergroot je zichtbaarheid, vooral tijdens nachtritten.
  • Multi-Density EPS: De multi-density EPS-laag van de helm absorbeert effectief impacten en biedt uitgebreide hoofdbescherming.
  • Optimale Ventilatie: Met gekanaliseerd EPS, bovenventilatie en een kinventilatie houdt de helm de luchtstroom op peil en blijf je koel en comfortabel.
  • Comfortvoering: Ervaar de luxe van een verwijderbare, wasbare, ademende en hypoallergene comfortvoering, op maat gemaakt voor langere ritten.
  • Geavanceerde Vizier Technologie: Met een dubbel viziersysteem, kras- en UV-bestendig hoofdvizier en klaar voor Pinlock, zorgt de helm voor helder zicht onder alle omstandigheden.

Extra's bij de LS2 FF908 Strobe II

  • Pinlock voorbereid: De LS2 FF908 Strobe II is voorbereid voor installatie van Pinlock, wat zorgt voor mistvrij zicht in diverse weersomstandigheden.
  • Laser-Gesneden Schuim: Voor een perfecte pasvorm bevat het interieur van de helm laser-gesneden schuim, wat zorgt voor maximaal comfort bij elke rit.
  • Kinflap: De kinflap vermindert windgeluid en voegt een extra laag comfort toe, waardoor je rijervaring wordt verbeterd.
  • Diverse Kleuropties: De LS2 FF908 Strobe II is verkrijgbaar in verschillende kleuren en ontwerpen om bij jouw persoonlijke stijl te passen.

Nieuwsgierig naar de LS2 FF908 Strobe II? Neem contact met ons op voor meer details. Wil je meer opties verkennen? Bezoek onze LS2 Helmen categoriepagina voor een breder assortiment.

extra informatie
Merk LS2
Is on Sale Nee
Type helm Systeemhelm
Helm Serie FF908 Strobe II
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Adventure/Touring
Helm pasvorm Smal
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal polycarbonaat
Kinband sluiting Micrometrische
Vizier Krasvast, Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock MaxVision voorbereid, Transparant
Binnenkant verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie 1 uitlaatpoort, Meerdere inlaatporten
Extra informatie Ready for LS2 INTERCOM (bluetooth by Cardo)
Attention

Attentie: Helmen worden verkocht met een transparant vizier, tenzij anders vermeld.

Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Blauw, Paars, Zwart
Kleur zwart
Afwerking Mat
maattabel
ADULT SIZES HEAD CIRCUMFERENCE
XXS 51-52 cm
XS 53-54 cm
S 55-56 cm
M 57-58 cm
L 59-60 cm
XL 61-62 cm
XXL 63-64 cm
3XL 65-66 cm
4XL 67-68 cm
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: LS2 FF908 Strobe II Orion Mat Zwart Paars Blauw 06 Systeemhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).