LS2 OF606 Drifter Mud Matt Zwart Oranje-06 Multi Helm

Maattabel
- +

  • Type helm: Jethelm
  • Helm materiaal: polycarbonaat
  • Vizier: Anti mist, Dark smoke vizier inbegrepen, Geïntegreerd zonnevizier
  • Kinband sluiting: Micrometrische
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

LS2 OF606 Drifter Mud Mat Zwart Oranje-06 Multihelm

De OF606 Drifter Devor Mat Zilver Titanium Rood is een geweldige multihelm van LS2 voor de multitasking rijder. Dit soort helmen zijn het toppunt van veelzijdigheid. Je kunt spelen met alle afneembare onderdelen en de helm in verschillende configuraties opzetten om hem aan te passen aan je behoeften! Deze specifieke helm heeft een afneembare kinbeschermer. Hij biedt de optie om met of zonder masker te rijden, afhankelijk van de situatie. Heel gemakkelijk af te nemen met de dubbele klik op twee plaatsen.

Veiligheidsfuncties

Deze OF606 is gemaakt van polycarbonaat en biedt uitstekende bescherming en prestaties zonder dat het veel geld kost. De kinband is een belangrijk onderdeel van de effectiviteit van de helm bij een crash, en het is ook het onderdeel waar je de meeste interactie mee hebt bij het opzetten en afzetten van de helm. De Drifter Solid heeft een Micrometic gesp. Dit is een veilige en gebruiksvriendelijke gesp. Je kunt hem gemakkelijk verstellen en in tegenstelling tot andere gespen kun je deze gesp bedienen met je handschoenen aan.

Al onze helmen zijn gecertificeerd en geschikt voor de Europese wegen, want deze helm is ECE 22.06 goedgekeurd. 22.06 is de nieuwste ECE certificering en helmen met dit label zijn veiliger dan de 22.05 voorgangers, omdat ze aan strengere veiligheidsnormen moeten voldoen. Naast de helm worden ook de accessoires, zoals vizieren, meegenomen in de tests. Deze veiligheidsclassificatie is ook wettelijk toegestaan in veel andere landen buiten Europa, zoals Australië en Canada.

Vizier

Deze helm heeft een ingebouwd zonnevizier. Hiermee bescherm je jezelf tegen fel zonlicht zonder je zicht te belemmeren. Als de zon begint te schijnen, schuif je het zonnevizier gewoon naar beneden. Hierdoor hoef je niet meer te stoppen om je zonnebril op te zetten en heb je geen last van die vervelende pootjes van je bril. Dit vizier biedt voldoende bescherming tegen fel licht en is gemakkelijk te gebruiken, zelfs met handschoenen aan.

Comfortfuncties

Naast veiligheid is comfort de sleutel tot elke goede helm. Deze helm heeft een ventilatiesysteem met 1 uitlaatpoort en 2 inlaatpoorten die je fris en koel houden. Daarnaast is de helm voorzien van een uitneembaar binnenwerk, waardoor je het binnenwerk kunt wassen en fris houden.

extra informatie
Merk LS2
Is on Sale Nee
Type helm Jethelm
Helm Serie Drifter
Geslacht Heren
Rijstijl Urban/Street
Helm pasvorm Neutraal
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal polycarbonaat
Kinband sluiting Micrometrische
Vizier Anti mist, Dark smoke vizier inbegrepen, Geïntegreerd zonnevizier
Binnenkant verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie 1 uitlaatpoort, 2 inlaatpoorten
Extra informatie N/A
Helm ontwerp Mono-kleurige
Kleuren Oranje, Zwart
Kleur oranje
Afwerking Mat
maattabel
SIZE Circumference
XXS 51-52 cm
XS 53-54 cm
S 55-56 cm
M 57-58 cm
L 59-60 cm
XL 61-62 cm
2XL 63-64 cm
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: LS2 OF606 Drifter Mud Matt Zwart Oranje-06 Multi Helm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).