Nexx X.R3R Pro FIM Evo Carbon Zwart Mat Integraalhelm

Maattabel
- +

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: carbon
  • Vizier: Krasvast, Dark smoke vizier inbegrepen, Optische klasse 1, Pinlock MaxVision inbegrepen, Tear off voorbereid , Transparant, Recoil Visor System
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Gratis verzending vanaf €50,- | 30 dagen retourneren
  • Vóór 22:00u besteld, dezelfde dag verzonden mits bij ons op voorraad
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
  •   4.5 op Google
omschrijving

Nexx X.R3R Pro FIM Evo Carbon Zwart Mat Integraalhelm

Start je motor en omarm de spanning met de X.R3R van Nexx - een meesterwerk ontworpen voor het circuit. De X.R3R is niet zomaar een helm; het is een verklaring van snelheid, ontworpen om de meest veeleisende omstandigheden en intense emoties op het circuit te overwinnen. Met een indrukwekkende esthetiek die overwinning schreeuwt, is deze helm voor degenen die leven om aan de voorkant van de groep te zijn. Een WINNAAR, in alle opzichten.

Specificaties van de X.R3R

  • Aerodynamisch Geoptimaliseerd Ontwerp: De schaal van de X.R3R is niet alleen licht; het is een testament aan de kracht van aerodynamica. Door de luchtweerstand te verminderen en de luchtstroom voor interne koeling te optimaliseren, zorgt het ervoor dat elke rit zo snel als comfortabel is. De helm leidt lucht door strategische vortexen naar een race spoiler, waardoor stabiliteit en efficiëntie op hoge snelheden worden verbeterd.
  • Achter Spoiler Extensie: Stabiliteit is cruciaal wanneer je de grenzen verlegt, en de optionele achterspoiler extensie van de X.R3R is een game-changer. Het is ontworpen om stabiliteit te verbeteren zonder de veiligheid in gevaar te brengen, dankzij het schroefvaste, break-away ontwerp.
  • X-PRO Carbon Technologie: De X.R3R maakt gebruik van 3K carbon, waardoor het 10% lichter is dan zijn concurrenten en ongeëvenaarde stijfheid en kracht biedt. Deze hightech helm ziet er niet alleen goed uit, maar voelt ook licht, waardoor ongeëvenaarde prestaties op het circuit mogelijk zijn.
  • Superieur Ventilatiesysteem: Met zes luchtinlaten en vier uitlaatopeningen, is het ventilatiesysteem van de X.R3R van een eigen klasse. Het is ontworpen om je te laten regelen hoeveel luchtstroom je krijgt, waardoor je hoofd koel blijft, zelfs in de hitte van de competitie.
  • Geavanceerde Geluidsisolatie: Lawaai kan een afleiding zijn, maar niet met de X.R3R. De uitgebreide geluidsisolatie, inclusief vortexgeneratoren en een dubbel rubberen afdichtingsprofiel rond het vizier, vermindert windgeluid, zodat je je kunt concentreren op de rit.
  • Double Lock System: Veiligheid is van het grootste belang, en het dubbele vizierslot systeem van de X.R3R zorgt ervoor dat je vizier stevig op zijn plaats blijft, zelfs tijdens onverwachte impacts, terwijl het nog steeds gemakkelijk te bedienen is, zelfs met handschoenen aan.
  • FIM en ECE22.06 Homologatie: De X.R3R Pro FIM Evo is FIM Racing gehomologeerd, dat vereist is voor wedstrijden op internationaal niveau, inclusief MotoGP.

Extra's van de X.R3R

  • X-Sensus Vision: Met een uitgebreid 225º horizontaal en 85º verticaal gezichtsveld, zorgt de X.R3R voor superieure visie op het circuit. Het vizier, voorbereid voor tear-offs, garandeert helderheid en duurzaamheid, waardoor elke seconde op het circuit telt.
  • 2 Vizieren Inbegrepen: Een transparant en een iridium vizier zijn inbegrepen in de doos, samen met een Pinlock 120XLT Max Vision.
  • Modulaire padding: Comfort ontmoet aanpassing met het interieur van de X.R3R. Verwijderbaar, wasbaar en met anti-allergene eigenschappen, het zorgt voor een gepersonaliseerde pasvorm die je veilig en comfortabel houdt op hoge snelheden.
  • Air Cumbs Technologie: Versla de hitte met de innovatieve ventilatietechnologie van de X.R3R. Zijn speciale alveolaire mesh creëert een frisse luchtkamer, waardoor een koelend effect dat lang aanhoudt, je gefocust en in controle houdt.

Heb je meer informatie nodig over dit product? Neem contact met ons op. We helpen je graag in je zoektocht naar nieuwe motoruitrusting. Wil je meer zien? Neem dan een kijkje op onze Nexx Helmen categoriepagina.

extra informatie
Merk Nexx
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie X.R3R Pro FIM Evo
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Race/Sport
Helm pasvorm Neutraal
Homologatie ECE 22.06, FIM
Sharp score Niet getest
Helm materiaal carbon
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Krasvast, Dark smoke vizier inbegrepen, Optische klasse 1, Pinlock MaxVision inbegrepen, Tear off voorbereid , Transparant, Recoil Visor System
Binnenkant verstelbare pasvorm, wangkussens met noodontgrendeling, vochtafvoerend, verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie 4 uitlaatpoorten, 6 inlaatpoorten
Extra informatie N/A
Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Rood, Zwart
Afwerking Mat
maattabel

Nexx Size Guide

reviews
Sluiten
U plaatst een review over: Nexx X.R3R Pro FIM Evo Carbon Zwart Mat Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).