Nexx X.WST3 Fluence Blauw Rood Integraalhelm

Maattabel
- +

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: glasvezel / fiber mix
  • Vizier: Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock MaxVision inbegrepen, Iridium Blauw vizier inbegrepen, Transparant, Recoil Visor System
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

Nexx X.WST3 Fluence Blauw Rood Integraalhelm

Duik de stedelijke jungle in met de Nexx X.WST3 Fluence helm, een meesterwerk van design en functionaliteit, gemaakt voor de moderne rijder. Deze streetfighter helm valt op met zijn afwijkende ontwerp en sportieve karakter, gecombineerd met de geavanceerde hi-tech eigenschappen van NEXX voor veiligheid en veelzijdigheid.

Belangrijkste kenmerken van de X.WST3 Fluence

  • X-Matrix 2: De schaal van de X.WST3 is gemaakt van Nexx's X-Matrix 2 formule, een composiet vezelmix. Dit zorgt voor een taaie, stijve en sterke schaal die een impact met hoge energie aankan.
  • Achterste Spoiler voor Aerodynamische Uitmuntendheid: De strakke achterste spoiler is niet alleen voor de show; het is een functioneel onderdeel dat de luchtstroom verbetert, de weerstand vermindert en je rit bij hoge snelheden stabiliseert, waardoor het een sleutelcomponent is voor prestatiegerichte rijders.
  • Visor Recoil Systeem: Uitgerust met NEXX's betrouwbare Recoil Visor Systeem, garandeert de helm een perfecte luchtdichte afdichting tussen het vizier en de helm. Deze functie zorgt voor helder zicht en bescherming tegen de elementen.
  • Intern Zonnevizier: Het ingebouwde zonnevizier biedt 18% meer dekking, waardoor je ogen tot net boven de neusbrug beschermd zijn, en biedt ruime bescherming tegen schittering zonder het zicht te belemmeren.
  • Uitgebreide Ventilatie: Met meerdere luchtinlaten en uitlaatopeningen, naast het innovatieve Anti-Vibratie EPS-systeem, belooft de X.WST3 een koel hoofd in hete achtervolgingen, waardoor helmtrillingen worden verminderd en rijcomfort en veiligheid worden verbeterd.

Extra's van de X.WST3 Fluence

  • Twee Vizieren Inbegrepen: De helm wordt geleverd met een helder en een Iridium vizier, samen met een Pinlock 120 XLT Max Vision, allemaal inbegrepen in de doos, waardoor je veelzijdigheid hebt voor alle lichtomstandigheden zonder extra kosten.
  • Voorbereid op het X-COM3 Intercomsysteem: De X-WST3 is compatibel met de X-COM3-serie en past naadloos.
  • Action-Camera Ready: Leg elk moment van je stedelijke avontuur vast met de afneembare zijmount, ontworpen om je actiecamera veilig en stabiel te houden, ongeacht de snelheid of de straten.

Ben je klaar om jouw rit te herdefiniëren met de Nexx X.WST3 helm? Neem contact met ons op voor meer informatie. Op zoek naar meer? Verken onze uitgebreide selectie van geavanceerde helmen op onze Nexx Helmen categoriepagina. Bereid je voor op je volgende stedelijke avontuur met ChromeBurner, waar innovatie de straten ontmoet.

extra informatie
Merk Nexx
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie X.WST3
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Urban/Street
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal glasvezel / fiber mix
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock MaxVision inbegrepen, Iridium Blauw vizier inbegrepen, Transparant, Recoil Visor System
Binnenkant wangkussens met noodontgrendeling, vochtafvoerend, verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie Meerdere inlaatporten, Meerdere uitlaatporten
Extra informatie Voorbereid voor een X-COM3 communicatiesysteem
Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Blauw, Rood
Kleur blauw
Afwerking Glans
maattabel

reviews
Sluiten
U plaatst een review over: Nexx X.WST3 Fluence Blauw Rood Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).