Nolan X-804 RS Ultra Carbon 30th Anniversary Special Integraalhelm

Maattabel
- +

shipping-fast

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: carbon
  • Vizier: Krasvast, Pinlock inbegrepen, Transparant
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • check Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • check ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • check De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving chevron-down

Nolan X-804 RS Ultra Carbon 30TH Anniversary Special Helmet

To celebrate 30 years of collaboration with Carlos Checa, an icon of motorsport, Nolan presents an exclusive limited edition: the X-804 RS UC Checa 30th Anniversary Helmet. The deep carbon blue of the underside meets the radiant pearl white of the “Mappamondo” design - a tribute to the legendary paint finish that accompanied Carlos Checa to his triumph in the SBK World Championship in 2011.

Evolution of racing excellence, the flagship of the new XSeries range: the X-804 RS Ultra Carbon. Born from the heritage of the X-803, this state-of-the-art carbon masterpiece sets new standards in racing performance. Developed for passionate racers looking for unrivaled strength, unparalleled safety, ultimate comfort, featherweight and aerodynamic design. Its sleek, aggressive design will attract attention on any track or road. A helmet inspired by the great sporting successes in MotoGP and Superbike; forged by the experience of our champions. The best in class performance under the Nolan brand.

Features:

  • RAS - Racetrack Aerodynamic Spoiler
  • RAF - Racing Air Flow for optimized ventilation
  • Enhanced NERS - Nolan Emergency Release System
  • Removable “Carbon Fitting” inner part
  • Flat and scratch-resistant visor
  • Ultra-wide visor with increased visibility upwards and to the side
  • Visor with safety locking system
  • Pinlock anti-fog inner visor
  • Additional tear-off ready visor in the box
  • 3D-molded racing cheek pads for improved comfort with removable padding
  • LAF - Liner Adjustable Fitting for perfect adjustment of the inner padding to the head shape
  • Suitable for spectacle wearers
  • Breath deflector
  • Wind deflector
  • Removable chin strap
  • Prepared for Camel Bag hydration system (not included)

Specifications:

  • Homologation: P
  • Material: Carbon
  • Weight: 1,390 g +/- 50 g (size M)
  • Closure: Double-D
  • ECE 22.06

Sizes:

Helmet size / head circumference:

  • 2XS - 54 cm
  • XS - 55 cm
  • S - 56 cm
  • M - 58 cm
  • L - 60 cm
  • XL - 62 cm
  • 2XL - 64 cm
  • 3XL - 65 cm

Contents:

  • 1 x Nolan X-804 RS Ultra Carbon 30TH Anniversary Special Helmet
  • 1 x Pinlock
  • 1 x Visor, tinted
  • 1 x helmet bag
extra informatie chevron-down
Merk Nolan
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie X-804 RS Ultra Carbon
Rijstijl Race/Sport
Homologatie ECE 22.06
Helm materiaal carbon
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Krasvast, Pinlock inbegrepen, Transparant
Binnenkant verwijderbaar, wasbaar
Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Blauw
Kleur blauw
Afwerking Glans
maattabel chevron-down
Size XXS XS S M L XL 2XL 3XL
CM 54 55 56 58 60 62 64 65
Inch 21.2 21.7 22 22.8 23.6 24.4 25.2 25.6
reviews chevron-down
Sluiten x
U plaatst een review over: Nolan X-804 RS Ultra Carbon 30th Anniversary Special Integraalhelm
loader
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq chevron-down

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).