Schuberth C5 Eclipse Blauw Zwart Systeemhelm

€599.00
Maattabel

  • Type helm: Systeemhelm
  • Helm materiaal: glasvezel / fiber mix
  • Vizier: Krasvast, Geïntegreerd zonnevizier, Optische klasse 1, Pinlock MaxVision inbegrepen, Verwijderbaar zonder gereedschap
  • Kinband sluiting: Micrometrische
  • Gratis verzending vanaf €50,- | 30 dagen retourneren
  • Vóór 22:00u besteld, dezelfde dag verzonden mits bij ons op voorraad
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
  •   4.5 op Google
omschrijving

Waarom de Schuberth C5 Eclipse Blauw Zwart Systeemhelm?

De Schuberth C5 is een uitstekende systeemhelm van Schuberth voor Adventure/Touring rijders. Een systeemhelm is ideaal als je vele uren op jouw zadel doorbrengt. Dit is omdat ze je hele hoofd bedekken zoals bij een integraalhelm en daarnaast het gemak bieden van een jethelm, dankzij het opklapbare kinstuk. Als je op zoek bent naar een helm die gemaakt is voor comfort, dan zijn systeemhelmen de juiste keuze. Als deze C5 niet de helm is die je zoekt, maak je geen zorgen, bekijk dan de overige Schuberth systeemhelmen uit onze collectie.

Veiligheidskenmerken van de C5

De belangrijkste taak van een helm is het bieden van bescherming. De van glasvezel / fiber mix gemaakte blauw C5 is over het algemeen sterker dan een polycarbonaat schaal. Deze helmen zijn licht van gewicht, duurzaam en enigszins flexibel, waardoor ze de schokken uitstekend kunnen opvangen. De kinband is een belangrijk onderdeel van de helm bij een botsing en het is ook het onderdeel waar je het meest mee te maken hebt bij het op- en afzetten van de helm. De C5 is voorzien van een Micrometrische sluiting. Dit is een veilige en gebruiksvriendelijke sluiting, die gemakkelijk kan worden bijgesteld en, in tegenstelling tot andere soorten sluitingen, kan deze ook worden bediend met de handschoenen aan. Uiteraard zijn al onze helmen gecertificeerd en legaal voor de Europese wegen, aangezien deze helm ECE 22.06 is goedgekeurd. 

De C5 comfort

Naast veiligheid, is ook comfort een essentiële eigenschap van elke goede helm, deze C5 is voorzien van een ventilatiesysteem met 1 uitlaatpoort, 2 inlaatpoorten waardoor je fris en koel blijft. Daarnaast is de binnenvoering van de helm verstelbare pasvorm, vochtafvoerend, verwijderbaar, geschikt voor een bril, wasbaar. De glasvezel / fiber mix schaal zorgt ervoor dat de helm een gewicht heeft van 1800g en onze klanten beoordelen deze helm als een Neutraal pasvorm.

Schuberth C5 looks

Een helm is misschien wel het meest opvallende onderdeel van de uitrusting dat een motorrijder kan dragen. Als je op zoek bent naar een Blauw, Zwart helm, dan is deze versie van de C5 een fantastische keuze! Het heeft een Mono-kleurige ontwerp en een Mat afwerking. Vind je de helm mooi, maar is de kleur niet helemaal jouw smaak? We hebben hier alle beschikbare kleuren van de C5!

extra informatie
Merk Schuberth
Is on Sale Nee
Type helm Systeemhelm
Helm Serie C5
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Adventure/Touring
Helm pasvorm Neutraal
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal glasvezel / fiber mix
Kinband sluiting Micrometrische
Vizier Krasvast, Geïntegreerd zonnevizier, Optische klasse 1, Pinlock MaxVision inbegrepen, Verwijderbaar zonder gereedschap
Binnenkant verstelbare pasvorm, vochtafvoerend, verwijderbaar, geschikt voor een bril, wasbaar
Ventilatie 1 uitlaatpoort, 2 inlaatpoorten
Extra informatie Dubbele P/J-homologatie, Voorbereid voor een SC2 communicatiesysteem
Helm ontwerp Mono-kleurige
Kleuren Blauw, Zwart
Afwerking Mat
maattabel
Size XS S M L XL XXL XXXL
CM 53 55 57 59 61 63 65
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: Schuberth C5 Eclipse Blauw Zwart Systeemhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).