Scorpion Exo 520 Evo Air Fasta Wit-Lichtblauw Integraalhelm

€233.90
Maattabel
- +

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: polycarbonaat
  • Vizier: Krasvast, Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock MaxVision inbegrepen, Verwijderbaar zonder gereedschap
  • Kinband sluiting: Micrometrische
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

Scorpion Exo 520 Evo Air Fasta Wit-Lichtblauw Integraalhelm

De ECE-2206 gecertificeerde EXO-520 EVO Air, ontwikkeld met het oog op hypersport aerodynamica en ongeëvenaard rijcomfort, is een game-changer. Hij heeft niet alleen een baanbrekend design, maar het gemak van een geïntegreerd zonneklepscherm zorgt ervoor dat je altijd klaar bent voor de weg, of het nu zonnig is of bewolkt.

Kenmerken van de EXO-520 Evo Air 

  • Airfit: Biedt een opblaasbaar wangkussen-systeem voor een persoonlijke pasvorm.
  • ECE 22.06: eersteklas veiligheidscertificering voor uw gemoedsrust.
  • Systeem voor noodontgrendeling: Zorgt voor een snelle reactie in kritieke situaties.
  • Ellip-tec II: Gereedschapsloos wisselen van het vizier in seconden, dat weer vastklikt voor een optimale afdichting.
  • Speedview: Intrekbaar zonnevizier met antifog bescherming aan beide zijden.
  • Pinlock Maxvision inbegrepen: 100% mistvrije zichtverbeterende helderheid, gekoppeld aan ScorpionEXOTM gelaatsscherm voor maximaal zicht.
  • Quick Release/One Touch Buckle: Combineert gemak met veiligheid.
  • Kwikwick 2: KwikWick® stof behoudt je comfort bij alle temperaturen en is gemakkelijk afneembaar en wasbaar, aangevuld met 3D wangkussentjes.
  • Kwikfit: Wangpads ontworpen voor de meest voorkomende brillen.
  • Voorbereid op EXO-COM: Altijd verbonden blijven.

Ervaar de EXO-520 Evo Air Fasta bij ChromeBurner!

Stap in de toekomst van motoraccessoires met ChromeBurner, al meer dan tien jaar uw vertrouwde partner. Met een internationaal bereik en een hart dat klopt voor oprechte service, is onze missie eenvoudig: het plezier in het kopen van motorkleding opnieuw aanwakkeren. Onze liefde voor motorrijden zal je zeker aanspreken. Sluit je bij ons aan terwijl we plezier en innovatie blijven injecteren in de wereld van motorkleding, want zoals we altijd zeggen: "plezier begint hier!".

extra informatie
Merk Scorpion
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie EXO-520 Evo Air
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Urban/Street
Helm pasvorm Neutraal
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal polycarbonaat
Kinband sluiting Micrometrische
Vizier Krasvast, Geïntegreerd zonnevizier, Pinlock MaxVision inbegrepen, Verwijderbaar zonder gereedschap
Binnenkant vochtafvoerend, verwijderbaar, geschikt voor een bril, wasbaar
Ventilatie 2 uitlaatpoorten, 3 inlaatpoorten
Extra informatie Voorbereid voor een EXO-Com communicatiesysteem
Attention

Attentie: Helmen worden verkocht met een transparant vizier, tenzij anders vermeld.

Helm ontwerp Grafisch
Kleuren Blauw, Wit
Afwerking Glans
maattabel
Size XS S M L XL XXL
CM 53-54 55-56 57-58 59-60 61-62 63-64
Inch 20.9-21.3 21.7-22 22.4-22.8 23.2-23.6 24-24.5 25-25.4
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: Scorpion Exo 520 Evo Air Fasta Wit-Lichtblauw Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bundles accessoires
Combi deal Maak je gear compleet met zorgvuldig samengestelde bundelproducten en profiteer van bundelkorting!
Bundelprijs
You save
+
faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).