This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
De Sena Outrush R is een geweldige modulaire helm van Sena voor Adventure/Touring, Urban/Street-rijders. Een modulaire helm is ideaal voor wie vele uren in het zadel doorbrengt. Dit omdat ze je hele hoofd bedekken zoals een integraalhelm en dankzij het opklapbare kinstuk het gemak bieden van een jethelm. Als je op zoek bent naar een helm die is gebouwd voor comfort, dan zijn modulaire helmen de juiste keuze. Als deze Outrush R niet de helm is die je zoekt, maak je geen zorgen, we hebben nog veel meer Sena modulaire helmen in onze collectie.
De taak van een helm is in de eerste plaats bescherming bieden. Deze witte Outrush R polycarbonaat is gemaakt van polycarbonaat. De kinband is een belangrijk onderdeel van de effectiviteit van de helm bij een crash en het is ook het onderdeel waarmee u het meest communiceert bij het aan- en uittrekken van de helm. De Outrush R is voorzien van een micrometrische gesp. Micrometrisch Uiteraard zijn al onze helmen gecertificeerd en legaal voor de Europese wegen, aangezien deze helm ECE 22.06 goedgekeurd is. Deze veiligheidsclassificatie is ook in veel andere landen, zoals Australië en Canada, legaal op de weg.
Naast veiligheid is comfort de sleutel tot elke goede helm. Deze Outrush R beschikt over een ventilatiesysteem met 1 uitlaatpoort en 2 inlaatpoorten die je fris en koel houden. Daarnaast is de helm voorzien van een uitneembaar en wasbaar interieur. Door de polycarbonaat schaal weegt de helm 1730 gram en onze klanten beoordelen deze helm als een gemiddelde pasvorm.
Een helm is misschien wel het meest expressieve kledingstuk dat een motorrijder kan dragen. Als je op zoek bent naar een witte helm, dan is deze specifieke versie van de Outrush R een geweldige keuze! Het heeft een mono-color ontwerp en een glanzende verfafwerking. Vind je de helm leuk, maar ben je gewoon niet verliefd op de kleur? We hebben allemaal beschikbare kleuren van de Outrush R hier!
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).