Shark Aeron-GP Full Carbon Anthracite Carbon Glossy Integraalhelm

Maattabel
- +

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: carbon
  • Vizier: Anti mist, Dark smoke vizier inbegrepen, Optische klasse 1, Pinlock MaxVision inbegrepen, Tear-offs included
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

Shark Aeron-GP Full Carbon Anthracite Carbon Glossy Integraalhelm

Ontmoet de Aeron GP, de nieuwste innovatie van Shark in de racecategorie. Deze helm is speciaal ontworpen om naadloos aan te sluiten bij je rijhouding, wat zorgt voor ongeëvenaard comfort en plezier op de baan. Dankzij de geavanceerde aerodynamische aanpassingen, inclusief een spoiler met adaptieve flapjes, doorbreekt deze helm de luchtweerstand en verhoogt je snelheid terwijl weerstand en turbulentie verminderen. Ervaar het gevoel van racen met een helm die je nauwelijks voelt zitten.

Kenmerken van de Shark Aeron GP

  • Aanpasbare Aerodynamische Technologie: Uitgerust met een innovatieve spoiler en adaptieve flapjes die de luchtweerstand aanzienlijk verminderen, wat zorgt voor hogere snelheden en soepelere ritten.
  • Geavanceerd Ventilatiesysteem: Met vijf luchtinlaten en zeven extractors zorgt de Aeron GP voor een optimale luchtstroom en temperatuurbeheersing binnenin de helm, wat je koel en gefocust houdt.
  • Robsute Samenstelling: Gemaakt van een COVA-structuur met 80% carbon en 20% aramide, biedt deze helm lichtheid en superieure bescherming.
  • Verbeterde Zichtbaarheid: Voorzien van een Optische Klasse 1 vizier dat helder en onvervormd zicht biedt, essentieel voor heldere waarneming op de baan.
  • Comfort voor Brildragers: Het 'Easy fit for glasses'-systeem zorgt ervoor dat ook brildragers de helm comfortabel kunnen dragen.
  • Snelle Noodverwijdering: Uitgerust met het SHARK Emergency Remove System voor veilige en snelle verwijdering in geval van een ongeval.

Extra's van de Shark Aeron GP

  • Racepakket: Inclusief een compleet racepakket zoals gebruikt door MotoGP-coureurs, met onder andere een Race Tas, “Dark Smoke” vizier, Tear-Offs, anti-condens maskers en meer.
  • Aanpasbare Opties: Bevat extra accessoires zoals een kinflap, uitneembare adembescherming en een stickervel om je helm te personaliseren.
  • Gewicht en Veiligheid: Met een gewicht van slechts 1.410 gram biedt deze helm mobiliteit zonder in te leveren op veiligheid, vastgezet met een betrouwbare Double-D ring sluiting.

Geïnteresseerd in meer details? Bezoek onze Shark helmen categoriepagina.

extra informatie
Merk Shark
Is on Sale Nee
Type helm Integraalhelm
Helm Serie Aeron-GP
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Race/Sport
Helm pasvorm Neutraal
Homologatie ECE 22.06
Sharp score Niet getest
Helm materiaal carbon
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Anti mist, Dark smoke vizier inbegrepen, Optische klasse 1, Pinlock MaxVision inbegrepen, Tear-offs included
Binnenkant wangkussens met noodontgrendeling, geschikt voor een bril
Ventilatie 5 inlaatpoorten, 7 Exhaust ports
Extra informatie Inclusief luxe helmtas
Helm ontwerp Mono-kleurige
Kleuren Zwart
Kleur zwart
Afwerking Glans
maattabel

UNIVERSAL SIZE

XS

S

M

L

XL

XXL

SIZE IN CM

53/54 cm

55/56 cm

57/58 cm

59/60 cm

61/62 cm

63/64 cm

Bundles accessoires
Buy together Maak je gear compleet met zorgvuldig samengestelde bundelproducten en profiteer van bundelkorting!
Bundelprijs
You save
+
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: Shark Aeron-GP Full Carbon Anthracite Carbon Glossy Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).