This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
SIZE GUIDE
OK
Op voorraad! Besteld binnen ::, vandaag verzonden!
Op voorraad: volgende werkdag verstuurd!
De Shark SKWAL i3 is de eerste helm ooit met geïntegreerde remlichten. De SKWAL i3 is voorzien van een innovatief LED-veiligheidssysteem dat al sinds de eerste versie van de SKWAL-helm is beproefd en getest. In de nieuwste iteratie is het LED-systeem geüpgraded met standaard actieve remlichten. Je geniet van de voordelen van de remlichten, dankzij de geïntegreerde drieassige versnellingsmeter. Deze functie elimineert de noodzaak van kabels of Bluetooth-connecties, waardoor het gemakkelijk te gebruiken is. De versnellingsmeter detecteert wanneer je vertraagt of tot stilstand komt en activeert automatisch de remlichten op de helm om andere weggebruikers te waarschuwen. Deze extra veiligheidsfunctie is dé manier waarop de SKWAL i3 zich onderscheidt van andere motorhelmen.
Anders dan het meest opvallende kenmerk van deze helm; de verlichting, heeft deze helm nog veel meer eigenschappen die het geheel compleet maken.
Deze helm heeft een aantal mooie kenmerken wat betreft het design. Allereerst de prachtige diepzwarte kleur en rode accenten. Een prachtige kleurencombinatie die bij iedere outfit past. Voor een echte stijlvolle look, is de helm afgewerkt met een matte finish.
Het ontwerp is geïnspireerd op zowel autosport als sciencefiction, wat resulteert in een unieke mix van aerodynamica en robotica. Deze combinatie accentueert de kenmerkende verlichting van de helm.
De SKWAL i3 is een integraalhelm van Shark. In vergelijking met andere soorten helmen bieden integraalhelmen de beste algemene bescherming, omdat ze je hele hoofd en gezicht bedekken. Bij het kiezen van een nieuwe helm en wanneer veiligheid je hoogste prioriteit heeft, is een integraalhelm altijd een goede keuze. Daarnaast is deze helm gemaakt van polycarbonaat. Gemaakt van polycarbonaat biedt deze SKWAL i3 uitstekende bescherming en prestaties zonder de bank te hoeven breken.
De kinbandsluiting is een belangrijk onderdeel van de effectiviteit van de helm bij een val, en het is ook het onderdeel waarmee je het meest communiceert bij het op- en afzetten van de helm. De SKWAL i3 heeft een micrometische gesp. Dit is een veilige en gebruiksvriendelijke gesp. Het maakt eenvoudige aanpassingen mogelijk en in tegenstelling tot andere soorten gespen, kun je deze gesp bedienen met je handschoenen aan.
Uiteraard zijn al onze helmen gecertificeerd en legaal voor de Europese wegen, aangezien deze helm ECE 22.06-goedgekeurd is. 22.06 is de nieuwste ECE-certificering en helmen met dit label zijn veiliger dan de 22.05-voorgangers, omdat ze aan strengere veiligheidsnormen moeten voldoen. Naast de helm worden ook de accessoires, zoals vizieren, meegenomen in de testen.
Deze helm wordt geleverd met een antikras, transparant vizier en heeft een ingebouwd zonnevizier. Met het zonnevizier bescherm je jezelf tegen fel zonlicht zonder je zicht te belemmeren. Wanneer de zon begint te schijnen, schuif je de zonneklep eenvoudig naar beneden. Hierdoor hoef je niet meer te stoppen om je zonnebril op te zetten. Dit vizier biedt voldoende bescherming tegen fel licht en is gemakkelijk te gebruiken, ook met handschoenen aan.
Bovenal zit er een Pinlock MaxVision in de doos. Pinlock MaxVision biedt de nummer één anticondenstechnologie om te allen tijde een mistvrij zicht te garanderen. MaxVision geeft je het breedste en maximale onbelemmerde zich. De Pinlock-lens wordt netjes in het vizier geïntegreerd.
Ben je van plan om regelmatig je vizier te vervangen om je helm een nieuwe look te geven? Dan is dit een ideaal vizier aangezien je dit vizier zonder gereedschap kunt monteren en demonteren.
Naast veiligheid is comfort de sleutel tot een goede helm. Deze helm is voorzien van een ventilatiesysteem met meerdere in- en uitlaatpoorten, die je fris en koel houden. Daarnaast is de helm voorzien van een uitneembaar interieur, waardoor het mogelijk is om het interieur te wassen en fris te houden.
Attentie: Helmen worden verkocht met een transparant vizier, tenzij anders vermeld.
U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.
Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.
Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.
De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!
In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.
De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:
Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.
Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!
De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.
De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.
Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).