Suomy S1-XR GP Pecco W.C. 2023 Gold L.E. Zwart Goud Integraalhelm

  • Type helm: Integraalhelm
  • Helm materiaal: Composiet Carbon
  • Vizier: Krasvast, Pinlock MaxVision inbegrepen, Tear off voorbereid , Verwijderbaar zonder gereedschap
  • Kinband sluiting: Dubbel-D
  • Snelle verzending met UPS of DHL vanaf €4,99
  • ChromeBurner voorraad: producten binnen 24 uur verzonden
  • De beste prijzen | Met onze laagste prijsgarantie
omschrijving

Suomy S1-XR GP Pecco W.C. 2023 Gold Limited Edition Zwart Goud Integraalhelm

Bereid je voor op ultieme raceprestaties met de gloednieuwe S1-XR GP helm van Suomy. Ontworpen en vervaardigd in Italië met de meest geavanceerde digitale technieken, is deze helm grondig getest door Ducati Corse Wereldkampioen Pecco Bagnaia. Met een FIM-certificering—de hoogste norm voor motorhelmen—biedt de S1-XR GP verbeterde aerodynamica, ontwikkeld na meer dan drie jaar windtunnel- en circuittesten. Dankzij een vergroot gezichtsveld en een comfortabel, antibacterieel interieur is deze helm een must-have voor serieuze rijders.

Kenmerken van de S1-XR GP

  • Schaal: De S1-XR GP is voorzien van een TRICOMPOSITE vezelschaal, een geavanceerde mix van carbon, glasvezel en aramidevezels. Deze combinatie maakt de helm licht en toch enorm sterk, wat maximale bescherming biedt volgens de FIM-normen. De helm is beschikbaar in drie verschillende schaalmaten (S, M, L) voor een optimale pasvorm.
  • Beschermend Polystyreen: De binnenvoering is gemaakt van polystyreen en verkrijgbaar in vier maten (S, M, L, XL). Deze voering heeft verschillende dichtheden om impactkrachten geleidelijk op te vangen, wat zorgt voor de best mogelijke bescherming bij een ongeval. De combinatie van schaal en polystyreen optimaliseert de energieabsorptie bij impact, zoals vereist door FIM-regels.
  • Vizier: Het vizier is gemaakt van PC-geïnjecteerd materiaal met variabele dikte voor extra duurzaamheid. Het is krasbestendig, eenvoudig te verwijderen zonder gereedschap, en beschikt over een Racing Lock System om losraken bij een crash te voorkomen. Het vizier is ook geschikt voor racetear-offs en wordt geleverd met PINLOCK® MAX VISION 120, het beste antidampsysteem op de markt.
  • Ventilatie: Met zeven luchtinlaten en een geavanceerd intern kanaalsysteem zorgt de S1-XR GP voor uitstekende luchtstroom om je koel te houden, zelfs tijdens de heetste races. De warme lucht wordt afgevoerd via twee verzonken luchtuitlaten en een achterspoiler, wat een Venturi-effect creëert dat de ventilatie maximaliseert.
  • Interieur: De wangstukken en comfortvoering zijn gemaakt van Hydrocool-stof, die licht, zacht en ademend is. Deze onderdelen zijn eenvoudig te verwijderen en te wassen, wat zorgt voor langdurige frisheid. De wangstukken zijn aanpasbaar en kunnen in geval van nood snel worden verwijderd, en de helm is voorbereid voor een camel-bag systeem.
  • Sluitingssysteem: De kinband is voorzien van een DD-rings sluitingssysteem voor eenvoudige en veilige bevestiging, zodat de helm goed blijft zitten wanneer het erop aankomt.

Extra's van de S1-XR GP

  • Reserveonderdelen: De helm wordt geleverd met een neusstuk en een air chin curtain voor extra comfort en bescherming.
  • Pinlock Voorbereid: De S1-XR GP is volledig voorbereid voor de PINLOCK® MAX VISION 120, waardoor je vizier onder alle omstandigheden helder blijft.
  • Aanpasbare Pasvorm: Met meerdere schaalmaten en aanpasbare wangstukken kun je de perfecte pasvorm voor je hoofdvorm en -grootte krijgen.

Meer zien? Bekijk dan onze Suomy Helmen categoriepagina.

extra informatie
Merk Suomy
Is on Sale Ja
Type helm Integraalhelm
Helm Serie S1-XR GP
Geslacht Dames, Heren
Rijstijl Race/Sport
Homologatie ECE 22.06, FIM
Sharp score Niet getest
Helm materiaal Composiet Carbon
Kinband sluiting Dubbel-D
Vizier Krasvast, Pinlock MaxVision inbegrepen, Tear off voorbereid , Verwijderbaar zonder gereedschap
Binnenkant wangkussens met noodontgrendeling, vochtafvoerend, verwijderbaar, wasbaar
Ventilatie 2 uitlaatpoorten, 7 Intake ports
Helm ontwerp Grafisch
Replica van coureur Francesco Bagnaia
Kleuren Goud, Zwart
Kleur Goud
Afwerking Glans
maattabel
Size XS S M L XL 2XL
Circumference (cm) 53-54 55-56 57-58 59-60 61-62 63
reviews
Sluiten
U plaatst een review over: Suomy S1-XR GP Pecco W.C. 2023 Gold L.E. Zwart Goud Integraalhelm
Bezig met laden...

U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

faq

Hoe meet ik mijn helmmaat?

Meten is weten - De omtrek van je hoofd geeft een goede richtlijn welke maat je nodig hebt voor een helm. Gebruik een meetlint om de grootst mogelijke omtrek van je hoofd te meten. Bij de meeste mensen ligt dit punt op ongeveer 2,5 cm boven je wenkbrauwen, langs de aanhechting van je oor en over de knobbel op het achterhoofd. In de maattabel vind je welke maat bij de omtrek van jouw hoofd in cm past.

Wat zijn de verschillende pasvormen?

Ieder hoofd is anders en daarom maken fabrikanten verschillende pasvormen, dit kan grofweg gecategoriseerd worden in drie vormen: rond, ovaal en rond-ovaal.

  • Rond: lengte en breedte van het hoofd zijn nagenoeg gelijk;
  • Ovaal: de lengte van het hoofd is significant groter dan de breedte;
  • OvalRond-ovaal: de lengte van het hoofd is iets groter dan de breedte.

De meeste fabrikanten van motorhelmen zorgen voor een overwegend rond-ovale pasvorm zodat ze een zo groot mogelijk publiek aan kunnen spreken. Houd wel in de gaten dat de pasvorm van een helm erg complex is en moeilijk exact te beschrijven is. Er kunnen dus ook binnen deze drie categorieën kleine verschillen mogelijk zijn!

Zijn maten voor alle merken gelijk?

In de basis komen de helmmaten en daarbij bijbehorende aantal cm wel met elkaar overheen. Als je vorige oude AGV maat L was, is er een grote kans dat je voor je nieuwe Nolan ook gewoon een L nodig hebt. Maar zoals al eerder vermeld, kunnen er per merk en zelfs series kleine verschillen zitten in pasvorm. Daarom kan het voorkomen dat die gave nieuwe helm, ook wanneer je jezelf goed hebt opgemeten simpelweg niet lekker zit.

Hoe controleer ik of de helm echt goed zit?

De maat en pasvorm controleer je op de volgende manieren:

  • Houd de helm vast en probeer dan je hoofd achterover te kantelen in de helm. Als de helm (in de lengterichting) te groot is, kom je zonder al te veel moeite met je neus tegen de binnenschaal. Een klein beetje schuiven mag wel, maar dit moet wel met de nodige weerstand gaan.
  • Houd de helm vast en draai met je hoofd van links naar rechts. Ook hier geldt dat een beetje schuiven wel mag, maar wel met weerstand. Als de helm bij de slapen helemaal los komt van het gezicht dan is de helm te groot.

Een goede ‘strakke’ fit is dus wat je zoekt, je wilt immers niet dat je tijdens het rijden je helm ineens verschuift. Als je denkt dat de helm te klein is, bedenk je dan goed dat de binnenvoering eerst even moet zetten en de helm dus iets ruimer zal worden bij gebruik. Met name de wangkussens voelen in het begin doorgaans vrij strak, maar worden al snel comfortabeler, zelfs als je bij je nieuwe helm de binnenkant van je wangen kapot bijt!.

Om er zeker van te zijn dat de helm goed zit, adviseren we om de helm thuis een half uur tot een uur op te houden. Heb je geen last van hoofdpijn, rode vlekken of drukpunten op je hoofd? Dan zit het goed!

Is een ECE gekeurde motorhelm toegestaan in mijn land?

De ECE (22.05 / 22.06) norm wordt in vele landen over de hele wereld erkend, maar niet alle landen accepteren deze norm voor gebruik op de weg. Het is belangrijk dat jouw specifieke helm de juiste certificering heeft voor het land waarin je je bevindt.

  • Een helm met een ECE-keurmerk is alleen legaal voor gebruik in Europa. In Europa is het zelfs verplicht te rijden met een helm die ECE is goedgekeurd. Heeft je helm een ander keurmerk, dan mag je hiermee niet de Europese wegen op.
  • De Verenigde Staten hanteren hun eigen certificering voor helmen, namelijk het DOT-keurmerk. Dit is dan ook het enige keurmerk dat is toegestaan in de USA. Het is wel mogelijk dat een helm zowel ECE als DOT goedgekeurd is en daarmee legaal is voor gebruik in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

De USA hanteert overigens niet in iedere staat een helmplicht. Wil je uit veiligheidsoverwegingen tóch een helm dragen, dan kan er in ieder geval geen discussie ontstaan over de keuring van de helm. Weten welke regels er gelden per staat? Je leest het hier.

Hoewel bovenstaande keurmerken bekend en veel gebruikt zijn, zijn er ook andere landen die hun eigen unieke keurmerken hanteren en alleen deze accepteren. De volgende landen hanteren hun eigen certificering: USA (DOT), Brazilië (NBR), Japan (JIS), China (CCC).